Tillbaka till startsidan

Sometime things don't turn out in the way you thought it would do

Hey hopp!

Skolan är igång nu då ja. Känns väl helt okej förutom smärtan jag känner i nacken efter att ha burit runt på alla böcker jag hämtade idag. Måste verkligen fixa ett lås!
En sak som jag tycker är rätt coolt med att gå i kvar i gymnasiet (om vi nu ska hitta en sådan) är att verkligen få vara med om allt som har förändrats och även få vara med om den nya skollagen, som dessutom inte rör mig så mycket i nacken då jag är 18 år. Jag kan bara skaka på huvudet inpricip och skratta åt de stackars minderåriga.
Annars är det väl inte så mycket mer. Tycker faktiskt inte det är så himla roligt att vara en "Nygamling", som man kallar det. Inte alls faktiskt.
Fast (!) sen så gynnar nog mitt utbytessår mig även nu när jag är tillbaks. På rätt många sätt men till största del genom att jag inte är så fruktansvärt skoltrött. Känner mig faktiskt rätt peppad på att plugga och få höga betyg. Därför ligger jag just nu och klurar på naturkunskap B... jag vet inte om den kommer bli ett hinder för mina andra studier genom att det blir så mycket att göra... så ja, får nog klura klart på det snart.
Hur ligger det då till med matten? Usch! fast ändå, för tillfället (!) OK. Känner lite att min spärr har löst upp sig lite och jag känner lite "fan, det ska väl kunna gå ändå om jag bara ger mig fan på det". Två saker har jag nog till att säga till det där. 1. Så tänker säkert de flesta i början. 2. Vi får la se hur länge jag håller kvar i de tankarna. Puss.

Gjorde klart min första läxa igår - Idéskissen till projektarbetet. Lämnade in den idag och är väl nöjd med hur idén är för tillfället. Känns som det kan bli bra.
Snart ska jag påbörja min andra läxa i Naturkunskap B. Plugga in namn på olika material som behövs vid en laboration. Ex. provrör, degeltång,rundkolv och ca 20st andra roliga (läs tråkiga) material.

Ikväll runt 7 blir det promenaddags tillsammans med Malin. Hoppas på att jag kommer upp i mina 10.000 steg som sägs vara hälsosamt per dag, enligt min mobils stegräknare. På tal om det... herregud vilken träningsverk jag har idag i mina armar sen träningen på gymmet igår! Känns ändå bra. Motiverad för träning nu och hoppas på att den inte rinner ut i sanden som den brukar göra! Fast denna gången har jag i för sig en annan feeling om det, för det känns annorlunda. Det Robin sa om träning och hälsa sitter också och rullar runt i mitt huvud vart enda gång som jag blir lite opepp. Så det är ju tur det :)

Puss & kraaaaam!

(woha, kort hår jag hade där jämfört med nu!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får gärna dela med dig om vad robin sa som är så pepp :D

2011-08-24 @ 00:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback