Tillbaka till startsidan

1 augusti 2010 - Tyskland

okej.. jag skulle ta en paus härifrån, men sen tänkte jag lite på att jag vill kunna kolla tillbaks och se hur jag har mått senare.

Idag vaknade jag upp och mådde bra sen vet jag inte vad som hände men jag började att lipa.
Exakt vad jag känner är att jag gör alla fel som man kan göra. Man skulle aktivera sig eller prata med sin värfamilj vid hemlängtan... jag aktiverar mig inte ibland och jag vill inte prata, jag vill bara gråta. Man skulle inte sätta sig vid datorn.. vad gör jag nu? man skulle inte vilja ringa hem - det vill jag för ofta. Och man skulle inte önska bort tiden.. och well, det händer.

Igår när vi var ute och jag mådde som sämst så satt jag endast och tänkte på alla skillnader av någon anledning.
Alla dricker alkohol - inte jag, alla röker - inte jag, alla pratar tyska - inte jag, jag pratar knapp. Alla äter - inte jag, jag är hungrig ibland men säger ändå nej, för jag vill bara sova. Alla är pigga - jag är trött.
Uppriktigt sagt så känner jag mig ensam. Jag vill träffa andra utbytesstudenter nu, för någon... kanske någon upplever samma sak som mig? Hur som helst så vet jag i alla fall att ingenting är fel - det är bara annorlunda.
Det är verkligen inget fel på tyskarna, de lever bara ett annat sällskapsliv än svenskarna och det var jag inte berädd på för alla har hela tiden sagt att Sverige och Tyskland ska vara så lika. Jag vet även att jag åkte till Tyskland för att jag ville veta om det var så, jag åkte med ett öppet sinne. Men shit, det är så svårt att vänja sig.
Jag vet att jag kanske mest har låtit negativ.. alltså att jag har hemlängtan heeeela tiden, men det är inte sant.
Stundtals trivs jag sååå bra och känner att jag kan stanna här i ett år utan problem!
De långa vägarna med bumpande housemusik i bilen och öppna fönster känns så tyskt och underbart!

 Ska senare idag åka med Kristina så ska hon visa mig vägen till skolan imorgon! Jag ser framemot det riktiiigt mycket! Nu kanske jag kommer att få lite egna kompisar och inte släppa efter Kristina dagarna i enda..hon kanske blir trött på mig tillslut x)

Puss <3

Kommentarer
Postat av: eem'

Det är klart att det känns jobbigt nu i början, men jag tror att när du kommer till skolan kommer flera stycken känna precis som du, det är jag säker på! Ni har alla kommit till ett främmande land där ni inte känner någon, klart att det är jobbigt i början, men att du åkte med ett öppet sinne redan från början tror jag kommer hjälpa dig att vänja dig fortare! vissa skillnader tyder bara på att du är stark, och det är klart att du är trött nu i början, det måste vara utmattande att vara helt ny och hela tiden behöva tänka på vad man säger och hur man säger det ..

Hoppas att dessa ord gör att det känns lite bättre? vet inte, men ändå :) <3

Lycka till i skolan i morgon, you're gonna be GREAT! Love to you!

älskar dig <3

2010-08-01 @ 13:23:22
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: eem'

och förresten, jag tror du kommer klara ett år Galant <3

2010-08-01 @ 13:24:03
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback