Tillbaka till startsidan

10 augusti 2010 - Tyskland

Hejloo, loo!

Vill bara tacka för dina kommentarer mamma! de stärker <3 Har speciellt fått ett "citat" på huvudet.. "gör inget som du inte vill - som går emot dina känslor och värderingar". Som jag har sagt tidigare så ska man ju säga ja till "allt", men om man nu ska jämföra det på världens sämsta sätt kanske.. så.. jag är vegetarian och det har jag varit i x-antal år. Bara för att jag är här så förändras inte mina "Känslor" angående min kost. Därför så tjänar det ingenting till att ändra på sina känslor - för som Robin sa.. så är det de ända som känner mig på riktigt här nere just nu. De är de som har följt med mig ner hit och som ska ta mig genom året här.

Annars då?
Idag var en kvinna - Rita, från YFU i skolan och pratade med oss i 3h kanske. Mestadels hade man väl hört informationen innan, men det är alltid bra med upprepning hör man.
Efter skolan åkte jag, alla andra utbytesstudenter utom Liisi med min värdsyster Kristina in till Hannover. Jag hittade höstacka/trendcoach (!!!) och 2 strumpebyxor, mihi :)
När jag kom hem såg jag att jag hade fått ett vykort från min ein-jahre-familie. så sweet :D! och det var riktigt trevligt skrivit, känner mig redan välkommen!!
Jag hade även fått en bok och mina vantar (!!<3) ifrån er, mamma & pappa! TACK!! <3

Älskar er, sov så gott <3
btw... jag vet när jag kommer hem nu. 5 July 2011 slutar YES-lägret så då åker jag hem, hihi :)
Amanda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gumman!

Vad roligt att du funnit ditt citat att stanna upp vid lite då och då när situationen kräver det! Det känns jättebra och du känns så trygg nu, underbart! Hoppas boken kan vara till hjälp när humöret och tron sviktar, för tänk så modiga djuren oftast är, eller hur?

Åter igen för du ett så klokt resonemang, för visst var det en bra reflektion och jämförelse med din vegetariska kost och ditt synsätt! För, som du skriver, kan naturligtvis inte ditt synsätt för kosten ändras för att du bor i ett annat land. Det skulle ju vara som att göra dig själv till en halv person. Du är du och det kommer du alltid att vara. och vi älskar dig just för att du är du! Kramar från oss till dig!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-08-11 @ 20:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback