Tillbaka till startsidan

17 augusti 2010 - Tyskland

God kväll!!

Dagen började halvbra genom att jag tappade mobilen i golvet så allt blev bara så jobbigt, jag ville sova men kunde inte riktigt för alarmet skulle ju inte funka. På något höger så somnade jag ändå och jag började drömma om typ Jette (läraren i den svenska skolan) och några personer och mig själv tror jag.. men jag kommer inte riktigt ihåg vem, kan ha varit min ena lärare här eller något. Drömmde typ att vi var på någon äcklig bondgård och städade och hade problem som vi försökte lösa, typ.
Ehm i alla fall så vaknade jag i all hast med "faaaan, jag somnade nu har jag säkert försovit mig!! fan!" men det hade jag inte x) Jag hann till skolan lugnt och sansat, det gjorde dock inte Katia, haha. Hon hade vaknat 8.40 och vi började ju 5 min efter det, haha, stackars x)
Efter skolan så åkte jag, Micha och Marcis till några parkbänkar i byn och satte oss ner och pratade, sen kom en person som vi ville prata med på cykeln och det var bara så jävla perfekt!
Personen var vår orienteringslärare. Hon är så riktigt jävla bäst och bra!! Jag satt och funderade igår över att jag är här och kommer ihåg att jag själv tänkte att liksom vad fan... palla åka dit. Jag skulle ha läst tyska innan så hade jag kunnat åka senare. men nej.. då hade jag inte fått ha de här lektioner med orientering.. de ger en så jävla mycket! och som sagt läraren.. så sjukt härlig! Hon hjälper en riktigt mycket, ger en vettiga disskussioner och RIKTIGT vettiga ord som man behöver höra! Så ja, har jag ingenstans att vända mig sen ifall något skulle klydda så har jag henne och det känns bra det! Hon har själv sagt att vad det än är .. oavsett om det är nu eller sen så finns hon där om vi behöver hjälp med något och det inte finns någon att prata med i närheten.

Ja det var typ alles.

See yah! Looooove <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: eem'

oh vad skönt att du har en sån lärare :o!! det är ju super! måste vara skit skönt att ha någon som man verkligen vet finns där :)! vad glad jag blir :D hehe!

puss på dig bästa<3

2010-08-17 @ 23:24:54
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: bror

10 dagar kvar, sen blir det hamburgen. Lite utanför, vet. Lite spänd är du allt? Ännu en ny familj, där även dina förhoppningar inte spelar spratt utan vänder sig åt det positiva, gissar jag glatt på.



Hur är det i skolan då? Du skriver ju inte allt för mkt om det, glömt läxor osv? Nej, men du klarar dig säkert bra tror jag. Verkas må bra och bättre för var tids gång.



De andra, går det bra för dem? Marcis eller nåt, och Katia? De mår prima?



Kramar från hushållet!

2010-08-18 @ 00:22:44
Postat av: Mamma

Vad gott att du har det bra vår ängel! Underbart med en så härlig lärare! Det känns skönt att veta, det mår vi alla här hemma bra av att veta! Ha det gott du lilla prinsessa! Vi älskar och saknar dig! Kram från oss till dig!

2010-08-18 @ 11:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback