Tillbaka till startsidan

18 augusti 2010 - Tyskland

Bror min:

10 dagar kvar, sen blir det hamburgen. Lite utanför, vet. Lite spänd är du allt? Ännu en ny familj, där även dina förhoppningar inte spelar spratt utan vänder sig åt det positiva, gissar jag glatt på.

Hur är det i skolan då? Du skriver ju inte allt för mkt om det, glömt läxor osv? Nej, men du klarar dig säkert bra tror jag. Verkas må bra och bättre för var tids gång.

De andra, går det bra för dem? Marcis eller nåt, och Katia? De mår prima?


Sv: Adå lite spänd är jag allt, men dock nervös x) Haha det är mest för att det är rätt vardagligt, händer inget särskilt och jag och några andra av oss blev lite sådär trötta på delar av skoldagen så vi pratade med lärarna och försökte/försöker fixa det så det känns lite roligare, hihi.
Inte direkt glömt, men 1-3st har jag väl kanske struntat i, men det har inte varit så särskilt viktiga. Anser t.ex att de saker som jag väljer att göra istället för läxorna då jag "glömmer" dem är viktigare för min vistelse här.
Jadå, det går bra för dem! Marcis har jag diskuterat lite hemlängtan med och jag hörde idag att han hade fått igårkväll och den höll i sig idag.. när någon av oss har hemlängtan så märks det riiktigt mycket på humöret och det är skit att se men ännu värre att vara med om! Men vi försöker alla bearbeta det osv. Katias språk flyter på bra trots att hon kom hit utan att kunna tyska eller engelska.. tyskan ska´hon ju lära sig så den lär hon sig bäst och det är därför bra att umgås med henne för då tvingas du arbeta på din tyska istället för att använda engelskan som man gör med de andra. Liisi vet jag inte så mycket om, hon har väl sagt att hon saknar sitt hemland då och då men hon verkar trivas, hon är gärna ofta hemma hos sin värdfamilj och övar på sin tyska i skolböckerna. Elisabeth har sedan hon kom hit förstått tyska bra och i norge bodde hon på internat så hon är en självständig typ som kom hit utan att ha upplevet hemlängtan. För någon dag sedan så sa hon att hon nog kände av lite hemlängtan och hon beskrev den inte som särskilt rolig. Och sen har vi den roliga ryssen - Micha/Michaelk, som sagt en rolig liten filur som verkar trivas som fisken i vattnet här och gärna drar några skämt. Han blir dock lite tetad för sin engelska accent men den är ju nästan gullig när han säger Zzzink istället för think och sen zomfing lajk this när han ska säga something like this. hiihhi :)


´Min dag idag då.. Ja, hehe.. jag var då i skolan.. under Barbaras lektion skulle vi massera och scheisse så jävla nice! Resten av dagen har gott ut på att massera så fort tillfälle kommer! Elisabeth är guddinnan alltså! Sen ähm en rast när vi hade 10 min paus så blev det lite länge med massagen så vi kom alla 10 min försent så då skulle vi sitta 10min längre.. alltså till 16.10, tyckte vår lärare. Det tyckte ju dock inte förstås jag trots att jag och de andra hade gjort fel x)
Sen efter skolan åkte vi till Hannover. Jag hittade ett par jeans på new yorker för ca 400:- svenska och sen köpte jag gummisnuddar, nagellack och strumpor inne på H&M.
När vi kom hem med tåget till Sarstedt och skulle cykla hem ifrån stationen så öppnar sig inte Katias cykellås (detta hände mig för bara någon dag senda), så vi klyddar med att få tag på hennes familj och tillslut när vi väl har fått det så öppnar sig möget... så NOTIS. Ska ni till Tyskland och vet att ni ska cykla av någon anledning ta med ett svenskt cykellås, ok :)?
Påvägen hem öste det ner så fint med regn.. precis som att himmlen att öppnat sig bara för min skull, för att göra mig så glad :)... misslyckat försök. Usch, pi och katten.

Godnatt Leute <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback