Tillbaka till startsidan

2 augusti 2010 - Tyskland

HALLO!!

Idag har det med varit en jävligt bra dag, måste jag säga!
Jag skypade med Robin länge igår och somnade i webbkameran och sen dog datorn eller något, så sorry sweetii x)<3

Vill tacka för allt ert stöd (!!) och första dagen i skolan gick superbra! Det är jag, Katia from Ukraina, Liisi from Estland, Marcus from Lettland and Elisabeth from Norway! They all are veryvery nice! Tomorrow it is a guy from Russia that is arriving... I don't know why he is going to be one day late.. but yeah.. x)
Idag så presenterade vi oss först klockan nio... Ich heisse Amanda und Ich komme aus Schweden. Sen var det frukost. Fast jag hade redan ätit och någon annan med så vi åt inte. Efter det skulle vi svara på frågor och presentera varandra lite mer. Jag var i par med en som med ska till Hamburg efter detta läger. Marcus dådå.
Han berättade om sitt liv i Lettland och jag om mitt i Sverige, sen berättade vi det för gruppen.

En av övninfgarna var med att vi skulle göra upp ett schema över hur vår dag hade sett ut ifall vi var i Sverige nu.
Min såg ut såhär: (i korthet)
Jag skulle ha vaknat upp bredvid Robin och Charly. En kvart efter skulle vi ha ätit frukost. Skulle det vara fint väder hade vi åkt till stranden kanske och efter ett tag hade kanske Emelie och Philip joinat oss. På kvällen skulle vi ha satt igång grillen och när vi hade ätit klart så skulle vi ha gått in. Då skulle Robin och Philip ha börjat spela och sjunga lite stämmor medan jag och Emelie skulle ha lyssnat med jämna mellanrum och pratat gossip. Efter det skulle vi ha börjat välja film och en timme senare skulle vi ha valt klart film. När filmen var slut så skulle vi vara så trötta så det ena paret går ut ur lägenheten och går in i lägenheten brevid.

Senare var vi ute och kollade runt i Sarstedt och sådär. Jag är väldigt glad att jag har träffat dessa utbytesstudenter äntligen, för de är verkligen härliga människor!
I klassrummet har vi nu satt upp ett stort papper med allas namn och man skriver från dag ett vilket datum det är och visar sen genom att göra ett vädertecken över hur man mår.
Jag och Elisabeth var de gladaste, vi hade en strålande sol x) den som var mest ledsen idag var Katia.. hon hade en liten sol med tre stora moln :( jag hoppas hon mår bättre snart och att hon mår bättre redan efter idag! :)

Sorry för att det blir långt inlägg men ja x) Måste även säga att innan jag åkte så tänkte jag att "fan vad mycket regler!" men det känns inte lika strikt när man väl är här! & sen så det här med kontakt.. jag pratade med Elisabeth om det idag.. hon hade inte alls fått samma information från YFU i Norge... de hade typ inte sagt någonting. det var typ.. ring hem ifall du vill?
Jaja, jag har typ mer eller mindre börjat inse nu att det är så sjuuukt inviduellt, så det finns ingen som egentligen kan säga vad som är rätt och fel. Jag mår bra av att få stöd ifrån Sverige (än så länge!!) och det behöver nog jag som person, andra kanske inte behöver det? men då spelar det ingen roll för mig ju. Det handlar verkligen om att gå på känslan nu.
Ungefär som ifall ett problem skulle uppstå.. t.ex. att du bes göra något olagligt och sen har YFU sagt att du ska säga ja till allt?... vad är då rätt och vad är fel? hmm..
innerst inne vet man vad som är rätt och fel för en, så ja... allt handlar om att följa känslor nu när man har åkt iväg.

Det var nog det jag ville säga. Tack för mich ;)
& tack för kommentarerna förresten!! <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej du underbara glada unge!! Vilken härlig dag du har fått uppleva, det är du så innerligt värd!Är så himla glad för din skull!



Du är så klok och har en otrolig självinsikt hur och vad som känns bra för dig. Det är så roligt att din tro på den är på väg tillbaka! Det viktigaste av allt är att det känns bra, lita på din magkänsla och följ den. Då kan det aldrig bli fel. Om det ändå inte skulle bli som du tänkt dig, ta en stund och leta efter minsta lilla som trots allt ändå kan ha varit bra eller leda till något som kommer att bli bra! Du kommer att hitta det. Vet du varför? För att du är så modig Amanda! Mod är inte att vara fri från rädsla, mod är att göra något trots sin rädsla och det har du verkligen gjort! Så vad kan jag säga annat än att du är så fantastisk!!

Hoppas du får en lika underbar kväll och flera nästföljande dagar! Många kramar från oss alla till dig! Älskar dig! /Mamma



2010-08-02 @ 19:13:01
Postat av: Bror

-Das Herz lehrt uns sprechen.



Charliz, kul att du fick med henne i din berättelse, är känenr sig nog lite besviken, är aldrig på ditt rum nu, sover hos mig hela tiden, ligger här nu som hon gjort sen kl.3. 7 timmar...



Skitbra att de drar upp hur ni mår osv, måste ju underlätta hela sitatuionen! Mycket härligt att höra att du rita sol, känns väl bra att må bra? ;) Känns i alla fall bra för mig att höra! Du verkar ju snart inne i detta. Bra känslor ger välbefinnande och trygghet och påföljden är:



- Hjärtat lär oss tala.



Önskar dig en skön sömn, godnatt på dig!



Kramar



2010-08-02 @ 22:24:16
URL: http://aldrig!.com
Postat av: eem'

Man blir så glad av att höra att du är glad! och att du var en av de som mådde bäst för tillfälligt måste ändå han känst bra!

kul att du fått vänner :D!! och att du tycker om de :D! haha, det är liksom ett + ;))! Hoppas att morgondagen oxå blir toppen!

hoppas du sussar sött!

puss på dig! <3

2010-08-02 @ 23:11:44
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback