Tillbaka till startsidan

21 augusti 2010 - Tyskland

God kväll folket!!

Dagen började med att jag var dötrött, en viss människa skypade rätt länge igår liksom xP Äh.. iaf så skulle jag, Kristina, Daischa (dont know the spelling), Marciw och Elisabeth till Zoo:et i Hannover.
It was so awsome there!! Och jag funderade sen över hur mycket man underskattar Tyskland. Varför åker alla på en minisemester till Danmark när här KAN vara biliigare och har minst lika mycket att erbjuda? Naturen är gudomlig! Sen maten är det ju inget fel på, människorna sägs vara lika svenskarna och ja.. deras zoo och tivoli osv är maffiga! Det är nästan lite som ett miniUSA.. haha, trots att jag aldrig har varit i USA... men om ni går i deras mataffärer... alltså om man har 5 saker på att välja i Sverige så har man 15 saker att välja mellan här! Dessutom så finns det nästan aldrig något mellanting. Som idag.. jag var "rätt" hungrig.. men jag kunde inte ta någon mellan. Det fanns bara en stor eller en liten. Hungrig eller inte liksom ;P? Vad jag försöker få fram är alltså att Tyskland är ett riktigt fint land som fler borde uppskatta!

Efter Zoo:et var vi totaldöa.. hehe. Men det var riktigt awsome! Så när man kom djuren endå alltså!
Bilder kommer förresten upp på facebook! Så för er som inte har facebook.. kolla via någon ni känner.. typ.. farmor och farfar om ni läser detta.. mamman min har nu facebook så ni kan se via hennes isf när ni träffar dem :)

Jag åkte sen hem med Kristina och Elisabeth.. vi åt lite, pratade, spelade fia med knuff, åt lite till och pratade lite till... och sen planerade jag och Elisabeth lite inför vår sista torsdag här då vi ska tacka för oss och sådär med roligheter :)

Kristina åkte sedan och lämnade Elisabeth och hämtade Marcis och hans värdsyster. Värdsystern och Krsitina gick upp på hennes rum och fixade något och jag och Marcis blev kvar på mitt rum och pratade bara lite i allmänhet och sen blev jag även "tjatad på", "säker att du inte ska med ikväll?!"... och yes.. i didn't wanted to go to a club x)
De åkte sedan till The club och jag delade några ord med Irina.. sen sa vi godnatt och nu sitter jag här, hihi.

Dagen idag har varit suverän! Imorgon blir det tivioliii med Kristina, Pavel och någon mer, men vem vet jag inte än. Tiviolit har rent sjuka karuseller verkade som.. så Robin.. Tyskland kanske visst det är något för dig ;)


Godnatt på er <3

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback