Tillbaka till startsidan

25 augusti 2010 - Tyskland

Goder afton därute!

Dagen har väl varit upp och ner. Det blev ett moln på min väderlapp idag. Pratade lite med Barbara om det och ja, hon är värd att lyssna på! Den kvinnan är 23 år men hon har fanta mig mer erfarenhet än vad vissa 50 åringar har. Hon har varit i Argentina i ett halvår, om jag minns rätt. Ett halvår i Gutenmala (stavning`?) och hjälp barn, samt anpassat sig till deras kultur. Hon har även varit i Sverige och studerat i ett halvår och sen är hon ju också en välutbildad kvinna som vet historia osv. Så ja, vad hon säger - det ska man helt enkelt lyssna på!

Efter skolan åkte jag, Marcis och Micha in till Hannover där vi sen träffade Elisabeth. Jag handlade presenter och vi handlade tillsammans en present till, till Anastasia. Hon tycker om böcker så vi köpte typ ett "bokfodrall" i textil med texten - liebe lesen.

Elisabeth och Micha åkte bil hem men jag och Marcis tog tåget. På tåget så mådde jag inte sådär jättebra utan ville mest skrika och slåss. Han försökte ju i för sig och lugna ner mig och well.. det funkade ju inte jättebra först men sen kom vi på ett smart knep.. eller okej, han gjorde. När jag sa att jag inte kunna prata på engelska mer utan var så arg så sa han men prata på svenska då? Så jag började babbla på en massa svenska. Han fattade inte ett skit men jag fick i alla fall ut vad jag ville säga, haha. Lagom bra teamwork ;P

Kom sen hem och pratade mycket med min värdfamilj och sen även min svenska fina familj!
Mår bra nu!

Godnatt. <3


Kommentarer
Postat av: Mamma, pappa, Christopher, Hampus, Charly och Mulán

God morgon du fina lilla ängel. Vilken klok kille, Marcis, för vilken bra idé av honom att tipsa om att få ut sin aggression och ilska på det språk man bäst hanterar. Du är underbar och du är så värd att må bra. Men för att kunna må bra måste man ha kännt hur det är att inte må bra...Livet kommer alltid att gå upp och ner, lär man sig känna sig själv och när dalgångarna är på väg blir det lättare att hantera dem och framför allt är det dem man finner ny styrka och nytt mod.Du är starkt tjejen, du är modig och du har "det". För oss är du vår fantastiska dotter, underbara syster och hägt älskade kattmamma... Vi älskar dig och finns alltid här för dig, när som helst på dygnet! Bamsekramar från oss till dig och ha nu en riktigt härlig dag, den här dagen ska bli en av de bästa dagarna i ditt liv, hur kan du bidra till att den ska bli det?

Love to you <3<3<3<3<3<3<3

2010-08-26 @ 06:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback