Tillbaka till startsidan

26 augusti 2010 - Tyskland (del II)

Jag bara MÅSTE skriva nu. För imorgon är det en ny dag och visst, känslorna är kvar men ja, inte samma sak ändå!

Grattis till dig brodern min, hoppas allt går bra nu!! :) Sen ja, vi körde mördarleken.. alla kände väl inte till den, men det blev kanonskoj ändå. Under hökens vingar blev det aldrig, kom ju på att det var lite äldre med och springa är kanske inte någon höjdare x)..
Så vad har hänt ikväll då?
Först åt vi. Jag var en av de som lastade på mest med mat. Varför? därför det var mitt favoorbord ;) maaaassa sallader och sådant gottigottgott :)!
Efter maten lekte vi mördarleken. Jag och Elisabeth höll i leken så vi var de som gick och knacka på folk. Den sista rundan ville vi vara lite luriga och smått elaka, haha. Vi valde mig som mördare och sen valde vi Marcis som decktektiv för det skulle ta ett tag för han att fatta det, trodde vi, haha! Hade vi rätt, ojaa.. han klarade inte av att hitta mördaren så han förlora ;P hihihiihihi. x)
Efter leken så gjorde vi våra tal.FAN vad jag var nervös, men det är jag alltid, dessutom skulle jag läsa en del på tyska för att jag ville att Irina skulle förstå. Det gick väl lite sådär, men hon förstod nog moi och jag gjorde mitt bästa x)
Efter det körde vi "Leta upp rätt kort", fotona jag la ut innan på ett kort jag hade gjort.. det gick ut på att de skulle hitta rätt kort och där fanns deras presenter. När de hittat rätt fick de sätta sig ner igen och vi kallade fram familj efter familj. Redan innan det var min tur hade jag gråtet i halsen för allting var så jävla känslosamt. Sen när jag har tackat de på kass engelska, för jag hittade inte ord eftersom allt var så sjukt, så sprang jag sen vidare till Toan med Kristina efter mig. Där stod vi inne och böla och skratta, haha x)
Usch, det är så konstigt att denna månad har tagit slut, och om jag känner så nu.. hur känner jag då om ett år? Oh my God.. jag tror tiden går fort.
Vi lekte lite till och hade trevligt, sen sa vi adjö och alla åkte hem! Även då var det lagom sorgligt även ifall vi ses imorgon jag och de andra studenterna så vet vi att det är sista dagen... usch!
Btw.. regnet har fortfarande inte gett med sig... kul..!

God natt nu på er. <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, så himla roligt att det blev en lyckad kväll! Är så glad för din skull! Du är så himla mycket värd att få ha kul, att få skratta och att verkligen få trivas och finna ro och glädje!!! Lev på detta, spara skratten i minnet och plocka fram det när tillfälle kräver det. Det är de små stunderna i livet som gör livet värt att leva.

Ha en underbar dag och hälsa din värdfamilj och tacka dem från oss. Vi är jätteglada för allt de gjort för dig! Älskar dig så jätte jätte jättemycket!!! Kramisar från oss till dig!

2010-08-27 @ 08:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback