Tillbaka till startsidan

26 augusti 2010 - Tyskland

Hej svej på er!

Det var riktigt svårt att vakna idag pga. vädert.. usch så grått! Men jag kom upp och jag cyklade iväg till skolan i tid.. men inte kom jag fram i tid. Det regnade så förbaskatt mycket och som jag har skrivit innan så är vägen bumpig och cykla med en hand för att du har ett paraply i andra är inte riktigt så lyckat. Framme i skolan var jag verkligen dyngsur! Det var längesedan regnet har påverkat mig så mycket! Tycker synd om alla jeansmänniskor för jeans och regn är ingenting jämtemot mig, och andra tjejor som brukar ha strumpebyxor!!
I skolan pratade vi om möbler på tyskan och om hur våra förväntingar och rädslor har ändrats under vår tid här och sen även gjorde vi en "hypnos", Barbara satte igång en CD med lugn musik och sen pratade hon till den. Vi skulle tänka på hur vår månad hade varit här och sen föreställa oss att det var lördag och att vi var påväg till vår ett-års-familj, vi skulle tänka på hur vi kände oss. Senare handlade om vårt första möte, vi skulle se varandra på tågstationen och sen när vi satt oss ner och åt för första gången, vad vi pratade om och diverse. Alltså gud.. jag var bara tvungen att öppna min mun under "hypnosen" och säga; ahh, Barbara you make me nervous now!... för shit vad man blev nervös kring dessa tankar. Ska jag krama de eller hälsa och ta i hand? hur kommer de att göra?
Äh.. ska försöka att inte tänka på det så mycket mer just nu, för det löser sig ju! Det är bara en struntsak egentligen. Nu ska jag fokusera inför kvällen! Ikväll ska alla familjer samlas och ha en trevlig kväll. Alla har lagat något att bjuda på. Vi ska leka lekar som "under hökens vingar, kom", "stolleken", "mördarleken", "kycklingleken" -som vi körde under Barbaras lektion. Osv. Vi ska även sjunga sången vi sjöng med Barbara, haha, det kommer bli skitkul!

Just nu håller Kristina på att göra Våfflor, jag själv blev för ett tag sedan "Klar" med halva marängsvissen. Sen ska vi även göra sallad. Nu ska jag gå och fråga henne om hon behöver hjälp med något.

Ha en underbar kväll alla! <3
Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Bror

Hej på dig! Regn är alltid kul, när man inte ska någonstans utan bara hem haha, till skolan är det väl ingen höjdare.



När regnet bara öser ner är det, det bästa som finns för stunden. Du har ingenting annat som du tänker på. Du tänker på regnet, hur jobbigt det är och ställer dina frågor om varför det ska regna. Men när alla människor tänker synkat, när alla hukar sig av negativitet gör du annorlunda. Du sträcker ut armarna och njuter, för allt som är nu, för allt världen har att ge, för allt som kommer och för allt världen kommer att ge dig. Positiva tankar är inget annat än njutning för själen!



- Så ni körde lite av dina? Eller de vart allmänt kända av de flesta?

Tror avslutningen blir perfekt och även din början hos nästa familj, där kommer du nog trivas. De verkade ha lite harmoni när vi har pratat om dem.



(Facebook)Svar: Vill inte skriva där då jag har kollegor som vänner och ingen ska få veta vart jag ska hänn. Än.

Idag har jag gjort otroligt mkt. Klippt mig, köpt biljett och sovit gott i mitt nya täcke samt påslakan osv. Jag fick ett samtal imorse angående Kläppen Ski Resort AB. Sökte dit i förrgår. De ville ha mig till intervju, dock i örebro, så det får bli örebro om exakt 2 veckor, skitkul ska det bli! Hoppas på det bästa.



Kram Hampus...



Hahah klappast =D



Kramar, den andra.



2010-08-26 @ 17:34:59
Postat av: Mamma

Hej prinsessan! Var inte nervös inför mötet med den nya familjen, det kommer att gå jättebra, lyssna och lita på dig själv så kommer mötet med dem att bli lika naturligt som du själv är som person. Och som du själv skriver, egentligen är det inte en stor grej, men tänker man mycket på det så växer det och blir stort. Fortsätt gå på din intution och känsla, tro på den, då hittar du rätt vägar.

Er festkväll i kväll hoppas jag går i glädjens tecken och ger er alla många skratt! En dag du kommer att minnas! Fånga dagen tjejen!

Vi älskar dig vår lilla glada, kloka och eftertänksamma ängel. Du kommer att gå långt i livet. Kram till dig från oss!

2010-08-26 @ 18:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback