Tillbaka till startsidan

28 augusti 2010 - Tyskland

God kväll, god kväll!

Dagen idag har varit upp och ner som de flesta dagarna har varit.
Jag hade ställt klockan på halv åtta men när kolckan ringde, stängde jag av den och somnade om. Vaknade i hast kl.9 och trodde tåget gick om 20 min, faaan vad jag höll på att dö. Jag hade ju inte ens duschat. Så då flyger jag fram och tillbaks, duschar, packar och äter. Frukosten hade de dukat upp så fint, så fint! En stor frukost och alla satt ner och åt för första gången (frukost) tillsammans. Igårkväll satt alla ner och åt med och jag fick även presenter. Ett armband med två hjärtan och en katt. Haha, för att jag älskar katter och för att jag ritar hjärtan överallt.. hiiee.. ditt fel Robin x)..
Sen fick jag även ett stort milkachoklad och saker inför skolstarten! Så glad jag blev :D Jag kramade allihopa och fick en lika "ömsesidig" kram tillbaks! :)

Vid frukosten fick jag förresten reda på att tåget gick 9.57 så jag kunde sluta stressa.. men när klockan började närma sig så hittade vi inte biljetten.. tiden gick och nej, vi hittade inte dem innan tåget från Sarstedt gick, så de körde mig till Hannover x) Där stod Marcis och väntade. Vi sa adjö till min OSK-familj när tåget kom, fast Boris följde med mig in för att hjälpa mig med ena väskan, men det var så packat och vi kom inte sålångt.. tiden gick och han var tvungen till att rusa ut ifrån tåget. Så nu hade jag 3 tungaaa saker att bära på SJÄLV. ajdå, ajdå. men jag får skylla mig själv. När vi väl bokstavligt talat hade kämpat oss igen och fram till våra platser träffade vi en tjej från Rumäninen som med åkte med YFU, fast hon skulle längre norrut. Vi pratade och hade trevligt. Ju mer vi närmade oss Hamburg desto mer nervös blev jag.. de försökte lugna mig och hehehehehe. gick nog inte så bra. MEN .. ja spydde i alla fall inte x)!
När vi klev av tåget så går vi in mot stationen där ser vi båda våra familjer komma gåendes. Kai hade en skylt med "amanda <3wilkommen" süss!! :D Jag kramade de, hälsade på Marcis familj och sen gick vi till deras lilla ford.
På vägen hem såg jag floden Elbe.. alltså HEJ OCH HÅ vad jävla stor! kan det verkligen vara tillåtet att kalla det en flod?!?!
När vi kom hem kollade vi runt i huset och åt lite lunch. Allt kändes bra men jag var trött och skakis fortfarande. Efter någon timme gick jag upp på mitt nya rum och sov en timme. Efter den timmen tog vi en cykeltur till min skola´, kollade runt och väntade på Joruns bästa vän.. när hon anlände åkte vi vidare mot Elbe för att ta någon dricka eller glass. SÅ SJUKT FINT DET VAR DÄR!!! OH MEIN GOTT!
Sen cyklade vi hem igen.. visste ni att Tyskland är ett väldigt upp-och-nerigt land? för det visste inte jag för en månad sen, hihi..
När vi kom hem gick jag upp på rummet och packade upp medan de andra gjorde pizza och sallad. Så jävla läcker sallad och pizza! M.U.M.MA! ja juste.. Janne anlände också ett tag innan maten! Han är en kopia till sättet av dig Christopher.. och Kai är rätt lik dig pappa! x).. det känns verkligen super här och jag känner mig väl omhändertagen! Har verkligen landat rätt!!!!!

Godnatt på er! <3
Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback