Tillbaka till startsidan

29 augusti 2010 - Tyskland

oki.. en liten småfråga.. varför hade jag 52st besökare idag?! Jag har nog fan aldrig haft så många o.O!
men strunt samma, besökare kommer och går och några består, hoppas jag ;P

Om jag nu ska berätta om min dag och känslor och sådär.. well.. jag vaknade väldigt tidigt idag och mådde sjukt konstigt. Jag undrade om jag hade hemlängtan och vad jag egetnlgien tänkte på.. försökte att inte tänka på något med Sverige men när man säger det till sig själv så gör man nästan motsattsen. Efter ett tag la sig känslan utan tårar, weej! Jag somnade väl om så smått, men ja.. detta huset är lite mer livligare än det i Sverige med tanke på att här är en hyperaktiv 8åring i huset som stiger upp runt sju tiden vilken dag det än är, haha xP!
Vi åt i alla fall frukost tillsammans (utom Lenni, han var ute och lekte, fast han dök upp senare). Gud vad jag trivs här alltså, de är så enkla att prata med och de vill verkligen bara väl. Så när de upptäcker att de har glömt säga något så ber de om ursäkt så djupt och upprepar vad det är de har glömt att säga några gånger till så de försäkrar mig om att jag får lov att göra så eller si, hehe. Så sött x)!!

Vi gjorde sedan vår trip mot Hamburg. Jag ska säga mycket, men jag kan börja med OH MY GOD... det där var mer än vad jag trodde!! Hur kan man ha "glömt" att åka hit? Eller ja.. varför har man inte direkt skänkt denna staden en tanke förut? skam, skam, skam x)
Först tog vi tåget och hoppade av på en hållplats nära Kai:s arbete.. sen gick vi ner mot floden Elbe. GROSSE! Himmlen öppnade sig precis som tidigare dagar plötsligt i väntan på båten och ja.. himmeln fick för sig att göra det lite då och då under hela dagen faktiskt..
I Hamburg gick vi runt och tittade på allt och inget, hela familjen ville berätta och visa mig saker.. så det hände då och då att jag hörde samma sak två gånger .. men det gjorde inget och jag sa inte direkt till, är mest glad över att de är så entusiastiska! x)
Vi satt oss ner på ett fick. Jag fick två jordgubbsglasskulor - riktigt goá! Birte valde Vanilj och choklad, Janne caramelle och choklad, Kai tog en capputiono (stavningen på det ja..?) och lille Lenni tog en spaghettiglass - vaniljglass som är pressat så de ser ut som spaghetti sen är där strössel och diverse ovanpå :)

(AHH, en extra grej.. man äter kall pizza här o.O typ som macka.. aldrig tänkt på det innan,.. men vafan, varför inte? det var faktiskt gott x).. och ja juste.. maten idag var god igen!! Spaghetti med pastasås, grönsaker och sallad från igår! De äter pastan kontigt dock.. har en gaffel och en sked.. tar spagetthin på gaffeln och snurrar ihop det med hjälp av skeden.. smart men jag vågade inte pröva x) så jag körde på mitt vanliga sörplande.. hihi :P)

När vi sen åkte hem ifrån Hamburg gick jag upp på mitt rum och chillade för mig själv, det kändes bra för jag var så jefla trött :P.. sen gick jag ner och hjälpte Lennart med att duka. Vi åt. Sen fastande vi vid matbordet och pratade om min skola, pratade om Jorun och ja, lite smått och gott :) Sen förflyttade vi oss till soffan där jag kelade lite med den blyga katten här :) Birte satte på tv:n för vi skulle se hur vädert blev imorgon och ja.. jag blev lite facinerad.. När det bara handlar om vädert i Hamburg går tvteamet ut Hamburg och ber tre olika människor säga vädert för morgondagen. En säger morgonen, en middagen och en om kvällen. De berättade att tvteamet en gång hade kommit till Lennarts dagis och frågat om de ville och Lennart hade fått säga kvällen, hehe :)

I alla fall så gick vi upp till våra rum efter det. Nu senare på kvällen har jag även fått träffa Jannes flickvän. Även hon en pingla :) En glad och trevlig person, förmodligen en jag kan prata med under året också känner jag :)


Godnatt. Love, love <3

Amanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback