Tillbaka till startsidan

30 augusti 2010 - Tyskland (del II)

GUESS WHAT, WHATIWHAT WHAT?!?! :D
AMANDA BEHÖVER INTE LÄSA MATTE x''') hihihihi. Frau schüld (eller något) frågade mig "If I would like to study math"..
- would I? No I would not? o.O
- OK.

Sen pratade de lite om min svenska skola kanske krävde det, men det gör den ju inte, så det var inte mer än det. YÄH!

Min profil blev i alla fall "sprechen-Verstehen-Begreifen" vilket innebär att jag kommer att läsa Deutsch 4 gånger i veckan (eller 4h) med 14 åringar kanske.. för de i min ålder har ju försvår grad för mig x).. sen ska jag läsa politic 4 ggr i veckan (eller 4h) och det ska tydligen vara en bra lärare!
Sen ska jag läsa Geschichte Bilingual - det är historia PÅ ENGELSKA, weeh ;), Sen som de lite "roliga ämnen" så blev det Kunst och sport.. sen sa jag att jag ville testa religion.. funkar det inte så hoppar vi det med ;)
Min sportprofil blev inte dans för den var riiiktigt packad så jag valde badminton istället.. haha badminton två gånger i veckan eller 2h.. coolt x)

Så efter detta året kommer jag kunna svenska, tyska och förhoppningsvis även bra engelska med tanke på historian, haha!
Imorgon så börjar jag egentligen 7.50, men de ville ge mig en mjukstart så jag börar 10 i 10 med engelska.. ja, det är nog en mjukstart für mich x)
Frau shüld skulle även hitta de som har spanska.. det är tydligen bara ca 5st som har det och de skulle följa mig till den andra skolan som spanska är på. Slutar gör jag runt 5.. hej och hå... jag kommer ha L.Y.X sen när jag kommer tillbaks till Sverige, haha!

Efter jag, Birte och Janne hade varit i skolan åkte vi hem för Lenni kom snart hem efter sin skola. Vi åt grönsakssoppa och sen åkte jag och Janne för att träffa lite av hans vänner. En tjej skulle idag åka iväg till Ecuador i ett år för volantärsarbete. Jag blev förunerligad över hur glada alla var. Alla skrattade och ingen grät.. jisus.. fast det ofc.. för 2 år sedan var hon på utbytesår i costa rica.. så hon har redan varit igenom detta en gång, likaså hennes familj.


Jag är rätt nervös nu. Skolan imorgon.. jag vet att många kommer ta hand om mig, men SHIT! Fast fan.. jag kommer överleva. Förstår jag inte något viktigt så frågar jag och ja, det är inte nog inte hela världen, inte imorgon i alla fall, men kanske om en vecka eller två.. puuhh, nej en dag i taget!

Amanda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hör du tjejen,nej tack till matte. Ja, hmm om du hade sagt ja hade vi blivit oroliga....hahahaha. Det här kommer absolut att bli HUR BRA SOM HELST! Du har valt en jättebra kombination av ämne som du kommer att ha nytta av och badminton? Ja, det kommer du säkert att tycka är roligt! Härlig familj! Så rätt du har kommit! Vi är så himla glada för din skull! Du är och kommer alltid att vara vår högt älskade prinsessa och är värd det bästa! Du finns i våra tankar hela tiden varje dag! Älskar dig!



Kram kram kram från oss till dig!

2010-08-30 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback