Tillbaka till startsidan

5 augusti 2010 - Tyskland

Eem:
haha lät lite kul att du skrev guess what, för det är så typiskt att det man är mest beroende av när kylan kommer, Det glömmer man :P
Vädert här.. hmm, det går upp och ner, jag har börjat gå i tjocktröja vissa dagar och leggins.. så det säger väl det, men det är fortfarande dagar som är Vaaarma, det är mest vinden som är kall :(
Ha en super bra dag :D! och hoppas du hittar det du behöver :))!
Puss!

Svar: Haha jag vet! usch och blä för kyla :( Jag hade en superbra dag trots regnet ;) Hittade inte allt, men det blev bra ändå :)
Puss!

Mamma:
Nyfiken på om du hittade något idag? Vad är det för jacka damen tänker sig? Ja, vi kan skicka dina vantar...såg också dem och tänkte på hur du skulle klara dig utan dem.....
Vad är det för väska du vill ha? Ska vi titta efter jacka till dig? Kliande strumpbyxor är inget kul...
Är det fint i Hannover? Ha en underbar kväll vår sötis! Vi älskar dig jättemycket! Kram från oss alla till dig!

Svar: Ja, jag hittade något idag :)! Typ lite som en kappa med två knappar bredvid varandra liksom.. du har något liknande x)
vad bra! De är behvövande, och jag tänkte inte alls på de eftersom det var så varmt när jag åkte x)
Om ni vill så får ni .. men ni behöver ine, jag fortsätter att leta vidare ;P
Det är dööööfint i Hannover! men jag har inte ens sett hälften, haha! så jag får ge det mer tid ;P
Tack detsamma! Älskar er! Kramar!

Olivia:
Hej Amanda!
Jag hoppas att du har det så trevligt där nere som vi hoppades och är glad över att resan och sånt gick bra :)<3
Haha fortfarande lite grön över att du faktiskt bor i Tyskland nu x)
Btwm, du skulle inte vilja ta bort den nedräkningssaken nu när du tillslut är där? :)
För den lägger sig mitt i inlägget så jag måste kopiera det i ett dokument för att kunna läsa det x)
Stor kram! <3

Svar: Hallu! Jadå, absolut :)
haha, don't be, your time will come ;)
Hahaha, jo såklart! ska göra det så fort jag orkar x)
Kramar <3!

Robin:
Hoppas du hittar något fint! <3 Annars köper jag kläder och skickar de till dig älskling! :) Hoppas du får en trevlig dag! <3 Tänker på dig!! <3<3

Svar: Well I did, as you know x)<3 Haha, jadu.. jag säger till ifall det blir kris ;P Jag hade det bra och jag hoppas du med hade det. Karlejk pa deg <3!


Så... för att prata lite om dagen.. det har inte hänt så mycket. I skolan så hade vi grammatik. Det kändes lite molning och grammatiken gjorde det inte mycket bättre. Ska jag vara helt ärlig.. jag vet att jag överdriver.. och jag menar inget illa mot dyslektier när jag säger detta (!) men det känns nästan som jag är "en av de". Det kan antagligen bero på att jag inte kan språket.. men det är piss och blä. Jag gör massa fel som att blanda bokstäverna, tappa bort första och sista bokstaven och förväxla bokstäver. Ahh!
Men det blir väl bättre.. hoppas jag. Så ja, jag ritade ett moln och en lite sol som humör idag.

Förresten jag måste bara säga att jag känner mig hemmastad här nu. När jag går upp och äter frukost har jag min egen lilla stund med en svensk tidning.. sen cyklar jag till skolan. Så jävla härligt väder att cykla i här! Och naturen... underbar! Tyskarna verkar inte skräpa ner lika mycket som svenskar.. eller så städare de bara bättre. Dessutom så är deras vägar mer anpassade för cyklar.
EN negativ sak är dock självaste cykelvägen... haha, den är så kass så jag kan skratta. Det är som att köra på terräng och nej.. min cykel är smalare än den jag har hemma.. så det 'är så sjukt bumpigt och jag lovar och svär att man ser ut som en total fåne! x) Jag lovar att jag ska försöka fota det!
Hur som helst så måste jag lära mig tiden också.. första dagen cyklade jag ju fel och kom fem min innan lektion. De andra två dagarna har  jag varit där typ 20 min innan.. not so very fun xP

Just nu har jag precis ätit och hjälpt Kristina klippa ut kött från tidningarna.. en läxa i bild hon hade... hon ska göra ett kollage. Ja, det kändes fullt normalt och sitta och klippa ut kött ifrån reklamtidningar :)
Ska snart börja göra min läxa. Läxan är att jag ska berätta om min familj i Sverige... typ "mein mutter ist Lisbeth. Ich bin tocher von Håkan und Håkan ist der mann von Lisbeth.. blablabla..." or something x) vet inte ens om jag skrev rätt precis. men, men.. x)

Bye så länge!
Puss, kram och kärlek <3

Amanda

btw.. Kristina is playing piano jetzt... so beutiful! Hon spelar typ klassiskt men det låter vackert! och om tio minter ska hon på pianolesson.. hon kanske kan lära mig någon dag när jag är uttrålad, haha x) Sen jävlar ska jag imponera i Sverige ;) haha... knappast troligt... men ja x) tschüss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter jättemysigt när du berättar hur det är i Tyskland och du verkar ha funnit dig till rätta. Amanda, det har ju gått jättefort, du har inte varit där i en vecka än.Du är redan fantastiskt duktig, du får inte ha så höga krav på dig själv, du är redan jättebra som du är! Språket kommer att falla på plats tids nog, ta det för vad det är och tänk på att du faktiskt inte kunde någonting när du åkte...

Ja, vi vill gärna se en bild när du kommer cyklande...hahaha Du är ju för gó!

Vi tittar efter jacka i helgen och hör av oss till dig. Vill du ha vantarna nu så kan jag posta dem i morgon till adressen du bor på nu? Ha det riktigt gott du goa unge, vi tänker på dig hela tiden! Jättebamsekramar från oss till dig! Love you so much!

2010-08-05 @ 21:22:27
Postat av: eem'

"en av de", haha jag skratta helt mycket när jag läste det xP vet inte varför, men ja du vet hur jag är :P

Men det är tråkigt att det inte funkar, men som din mamma skrev så är du superduktig! och det kommer :)! jag hade värsta långa inlägget att skriva här, men nu kommer jag inte ihåg vad det var jag skulle skriva.. men ja.. that's me i guess;)

hoppas det gick bra med läxan förresten :) PUSS! och massa kärlek<3

2010-08-05 @ 22:06:54
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback