Tillbaka till startsidan

22 augusti 2010 - Tyskland

Okej Svennar/Svenskar! I need your help!

Nästa torsdag är det ju en "tackkväll" för oss studenter. Jag måste ha tips på en lagom svensk/typisk svensk förrätt och efterrätt! Och sen även.. vet ni någon typisk svensk lek?

Har precis skrivit mitt tacktal. Jag är nöjd men undrar någonstans ifall det är för mycket, hihi. De andra kanske inte kommer vara så "amitiösa" med deras "tal", så jag kanske borde vara lite mildare? Iff.. I dunno.

Annars så har inget speciellt hänt idag och inget speciellt kommer att hända heller. Det blev inget med tivoli för då skulle det bara vara jag och Kristina och det var väl inte så lönt eller något.. för det var framförallt Pavel som ville dit, hehe.

Ajaooo, vi hörs <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej vår älskade ängel! <3



Typisk svensk efterrätt måste ju vara äpplekaka med vaniljsås. Sms:ar gärna dig ett enkelt recept! Typisk svensk lek, kan det inte vara att hoppa säck med en sked i munnen som det ligger en potatis på....hahaha, det kan inte vara någon annan en svenskar som gör något sådant....förrätt är lite svårare, en smörgås med lax på kanske, lax och pepparrotsvisp. Enkelt och lätt att fixa till.

Jag tror att ditt tak kommer att bli hur bra som helst och tycker inte att du ska ändra något. Det brukar vara det som man skriver först som blir bäst, det har du ju skrivit direkt från ditt hjärta. Börjar du ändra och klydda med det så blir det inte lika bra. Lita på din förmåga och tro på det du skrivit. Vet du varför? För att du är så underbar. Jag hoppas ni får en kanondag, något vemodig, men nu ska du vidare tjejen. Älskar dig du lilla prinsessa! Kramar från hela dina familj! Tänker på dig varje dag.

2010-08-23 @ 16:35:11
Postat av: eem'

kan inte mer än hålla med din mamma! <3

2010-08-23 @ 18:43:00
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback