Tillbaka till startsidan

14 december 2010 - Tyskland

HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT LAGA LUSSEBULLAR?!?!?!?!?!
Har försökt två ggr nu och det går bara åt helsicke. Ska bullarna liksom vara hårda som sten redan dagen efter och om man tar den lilla saffran som det står det ska vara i, varför blir det då bara lite gula prickar här och där. Bullen blir ju inte ens guuuuuuuuuul. AH.
Ja, ja. Det var väl kanske inte riktigt det jag skulle skriva om men ändå. Ville mest säga att igår var det lucia, och
igår vaknade man upp till ingen snö alls och helt plötsligt började det snöa.. och det sluta inte snöa. Pjuuuh.
Jag hade fullspäckat schema igår med och snön var lite ivägen om man säger så. Efter skolan så tog jag med mig cyklen (gick inte att cykla på den i snön) ner till Blananese, där jag handlade ett månadskort för tågen och bussen. Hej, vad jag är dåligt på siffror. Människan i kassan sa 6.50 euro, jag lägger fram 70 euro. Mja..... jag fick ju det liksom till 65 euro... åhhh. Efterråt fick jag även reda på att jag inte fick rätt kort, men för att bara vara en halv del kvar av månaden så är det väl helt okej ändå.
Jag gick även in på Rewe och handlade saffran och gifflar sen tog jag min cykel och gick upp för kullen i snökaos.
Kom sedan inför dörrarna här hemma och såg ut som ett snömonster. MJAU.

Jag var inte så duktig med att fixa min tvätt några dagar tidigare heller så jag hade inga varma strumpebyxor att byta om till, så det blev till att kasta av sig stumpebyxorna, hetta upp elementet och slänga på dem där. Till min glädje var de färdigtorkade tills jag skulle iväg ca en halvtimme senare.
Åkte till kören och jaaaa... fick reda på att vi ska "vorsingen"... äh... ni vet .. typ, sjunga upp? sjunga för? i Januari. Där dog jag, kände jag lite.
I januar ska jag alltså sjunga själv om jag vill (NEJJJJJJ) eller med 1-2 personer inför resten av kören och sen även för den stora kören en annan dag - annars får man typ IG, Vad fan är det för jävla idiotiskt hot?!?! Pratade med Robin om det och han sa bl.a. också att det är korkat och ologiskt för det är en kör (?), varför ska man då sjunga solo... det är ju inte det som är huvudsaken med kör.. en kör är en kör. Jag tycker inte om att sjunga solo för jag kan inte sjunga så om jag bara hade vetat detta så hade jag ta mig fan ALDRIG tagit denna kurs. UHÄÄÄ.

Efter kören tog jag bussen hem och började baka Lussebullsdegen. Vi åt och kl var ca tjugo i åtta och det var dags att bege sig till yogan men jag orkade inte mer för dagen så jag stannade hemma och bakade vidare och gjorde läxor som med behövdes bli gjorda till idag.

Idag kände jag mig lite konstigt på morgonen och hade ingen lust att gå till skolan för jag var inte på topp. På första lektionen så blir jag typ lite yr och går från varm och småttsvimfärdig till kall samt att jag har knip i magen så jag kände att that's it, jag går hem efter engelskan. And so I did. Nu mår jag bra igen men undrar vad fanken den var.. åt i för sig inte så mycket igår och reste mig rätt snabbt upp ur sängen, ajabaja, ajabaja.

Snart kommer Lenni hem och han har förmodligen ätit på fritis men jag tänkte endå duka upp med lite gifflar och coca-cola, så kan vi sitta och fika och rita eller något sådant.

Ha en fin dag kära människoooooooooooor! <3


Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch vad jobbigt med snön! och även med kören :o håller med robin där, det är kör. och annars borde det fassen vara frivilligt? skumt..

2010-12-14 @ 20:13:42
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: Mel

Hahah! Vilket sammanträffande med lussebullarna, har nämligen prövat två gånger med och det blir absolut inte som när jag göra dem i Sverige! Saffran är som små prickar och de är inte gula.. vad kan problemet vara?



Btw, ska till Ikea och köpa mig några som är välgjorda och gula!

2010-12-15 @ 02:10:50
URL: http://realisermonreve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback