Tillbaka till startsidan

2010

Januari 2010:

- Bästa vän fyllde arton år!
Jag slog in paket rätt så okej för en gångs skull tyckte jag och begav mig till henne med min nya tunika som det stod "sweet" på. Hennes pappa tyckte inte att den texten var nödvändig där. Vi fikade, som normala svenskar och på kvällen var det bowling med hon, fjonpong,boobiii,moose (var bara tvungen) och mimmi :)
Sen åt vi också ju och Robin fortsatte att envisas med att betala min coca-cola.. åhh, nervsammanbrott :))


- jag färgade mitt hår lila (?)



- började tillbringa mycket tid i Svarte





Februari 2010:

- Åkte och såg Buddy holly med 3 fjollor :))
Dagen innan träffades vi i svarte. Jag sov inne hos Robin och Emelie sov inne hos Philip, på morgonen träffades vi och tog Philips bil till göteborg. Jag gjorde mig bekväm i Robins förstora mysbyxor och somnade först i bilen. I bilen var det även förberätt med musik! Min och Emelies musikskiva REGERADE!
Dagen efter var det alla hjärtans dag, i bilen när vi skulle ifrån hotellet hade Philip och Robin lagt rosor i baksätet till mig och Emelie. Jag trodde jag skulle kollapSa just då, visste inte hur jag skulle reagera, haha.
Väl tillbaks i Svarte så firade Emelie och Philip det med en film och jag och Robin bakade en äcklig Gunnella (hjärtmums), hon blev för övrigt liggandes i kylen och tillslut slängt. Själva bakningen var dock en klass för sig!


- Fader blev 40 och åkte på spa med moder och moder fyllde med senare 38 år. (har dock inga bilder)

Mars 2010:

- Jag accepterade det faktum att jag inte längre kunde stå emot och ibland leka kallhjärtat mot Robin och den 12e Mars blev det en puss och ett nytt par i världen, ojoj :)



- jag vart glad för att jag blev klar med många arbeten i skolan
och mös i soffan med min katt medan de andra satt och stressade i skolan.



April 2010:

-
Jag och Emelie blev random och drog till Svarte med det vi tidigare hade bakat. Det blev.. mos? MEN GOTT!!
Dessutom så lekte vi män på vägen till Svarte för att vi blev rädda.



- Valborg var det den sista April.
Vi åkte till Börringe.



Maj 2010:

- skolarbete..
- startade denna bloggen den 11 maj.

Juni 2010:

- 1 juni fick jag min OSK familj i Sartedt!

bild på min värdkatt



- Skolavslutning på NFU
Jag gjorde mig lite fin.



- Samma dag som skolavslutningen (11/6-10) fick jag min värdfamilj!!
Den blonda på bilden är Jannes flickvän. Saknas i fotot av min värdfamilj och jag är Jorun.



- jag packade min väskor och gjorde mig klar för YFU:s läger



- fick min nu väl använda YFU tröja.




Juli 2010:


- Inledde med att dumt nog sjuk.



- Hade middag och kubbspel med mina föräldrar och Robins och fick en liten fin gåva!



- var ute och sprang med Rebecka.
oJ, jag springa.. det händer inte allt för ofta..

- Firade midsommar på Ven med Robin, Emelie och Philip!
Så fruktansvärt najjjjs det var!! Först åkte vi båt över och sen cyklade vi tandemcykel. Vädert lyckades ändå vara bra mestadels, så något typsikt svenskt midsommarväder var det väl bara litegrann. På vägen hem var Robin rent slutkörd med sin fruktansvärda Pollen som tog kål på han :(

- började att packa mina väskor och ville ha med min katt.



- 25 juli fotade jag i bilder.
Då var det mer packning på gång. Packningslistan var på 3 A4:n. Jag gjorde även klart breven till Robin som jag hade börjat skriva någon månad tidigare. och Charly min solstråle hängde med mig så ofta hon kunde.






(
fick ju min efterlängtade systemkamera och en liten netbook under juli månad med inför mitt utbytesår)

- 30 juli var det avsked.
Vill inte skriva mer om det. Det var Hemskt med stort H.

- 31 första juli mådde jag inte heller så bra.

Augusti 2010:

- jag uppdaterade bloggen varje dag.

- Jag var på Zirkus med Kristina och Sonia.




- Hade en underbar tid på lägert med de andra utytesstudenterna!





- Var på Zoo med Elisabeth, Marcis, Kristina och hennes vän.


- Var och kollade på en f.d boarder i östra Tyskland.


- sen var det dags att säga hejdå till sarstedt
Vi utbytesstudenter planerade en kväll där vi bl.a. gjorde kort till respektive.



- Anlände i Hamburg (Altona) tillsammans med Marcis!




September 2010:

- började i skolan i Hamburg.
- var stressad och började tappa massa hår.
- åkte ambulans för Jule B råkade ut för en olycka.
- köpte jeans för 80 KR!!


-började läsa tyska i sjunde och sjätte klass.
Jule fyllde år och jag var inbjuden.



- var i stand med Paulina i min förra klass.
- var på medeltidsmarknad
- besökte en elbestrand för första gången.


oktober 2010:

- fyllde 18 år!!
Åkte go-kart med My love, Marcis och janne (kai och lenni vart med, med) Och hade en riktigt fin födelsedag! Fick presenter som jag ivrigt öppnade och blev glad för varenda en!

- Det blev höstlov i 14 dagar och jag åkte bl.a. iväg till Berlin!
Åkte även till flensburg på lovet och träffade släkten för första gången. Inga - Jannes flickvän var med, med och hon var den blonda. Ni vet.. svenskar = blonda.. inte riktigt va? I alla fall så blandade de ihop oss, haha.



- träffade Elisbeth inne i Hamburg för första gången sedan vi lämnade Sarstedt i slutet av Augusti.
- Hade namnsdag och fick en nalle, kort + pengar på posten.



- började att bli för ofta sjuk.

November 2010:

- Halloween!
En familj kom på besök och vi grävde ur pumpor! Så himla trevligt!
- Träffade Ian och Annika på YFU träff!



- Marcis bytade värdfamilj och flyttade ifrån Hamburg :(


det skulle vara grön eller lila - alltid. Bara för att han var lila gjorde jag han grön, haha.

-
Birte fyllde år. Jag gjorde en present till henne på egen hand med hjälp av Ikea såklart.



- Gick på julmarknad i den svenska och finska kyrkan.
Första gången med Annika och hennes värdmamma och sen endast med Annika.

December 2010:

- Lenni hatte ein kör(musikal)uppvisning med hans årskurs.



- fick mitt självskrivna brev ifrån YFU sverige!
- Nikolaus tag!



- satt barnvakt för första gången och det blev även en andra gång.
- Lennart fyllde 9 år!
Jag gav han ett fotbollspuzzel på 1000 bitar. Han blev glad! Speciellt glad blev han i alla fall över sin BMX!!



- sa hejdå till Henerietta som avslutade sitt år förtidigt och åkte hem till Rumänien.
- Bakade



- var på opera med Annika och hennes klass.



- skolavslutning



- julafton!
Bilderna är dock från dagen innan. Alltså den 23e.





- sylvester!


Hoppas ert nya år har börjat bra! Detta året så ses vi igen!
Jag önskar er all lycka detta år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback