Tillbaka till startsidan

4 december 2010 - Tyskland

Goder kvälllleeer!

Igår tillbringade jag mer eller mindre hela dagen tillsammans med Lenni och lekte. Vi ritade och typ var allmänt störda :))
Vid 4:a kom Kais förädrar hit. Vi satt och pratade och åt. Fick senare på kvällen höra hur överraskade de var över min tyska och att jag inte hade någon accent direkt. Jag har då inte tänkt så mycket på det innan men när Kai sa att för ca en månad sen då vi var hos hans föräldrar och firade hans mammas födelsdag så pratade jag inte så mycket tyska, ca en månad senare sitter jag och pratar enbart tyska med de. Liksom hääää?! det har jag inte ens tänkt på.

Dagen idag har varit lugn. Jag åt frukost i lugn och ro och gick sen upp för att göra läxa men märkte att alla mina pennor var där nere, så fick gå ner igen. Tappade fotfästet och DUNS så föll jag i trappan och likt ett barn så står man först och är mest chockad och känner lite smärta men sen bli man typ rädd och börjar gråta, haha. Så Birte satt och tröstade en artonårig tjej som hade fallit i trappan, haha, usch vad mesig jag låter.
Gick sedan upp på mitt rum och bara 2 min efter knackar det på min dörr, då kommer lilla, söta Lenni in med choklad och godis (!!), auuuuww :') Jag blir för bra behandlad här, haha ^^)

Efter jag hade gjort min engelskläxa åkte jag med Kai för att handla. Först körde vi till ett fotbollsstadium där jag köpte en present för Lennart som fyller år den 9onde december i fanshopen som fanns där. Sen körde vi till en cykelaffär där Kai köpte en present för Lennart. O-oh.. dyrt, dyrt.
Vi åkte sedan till Rewe och handlade mat + lite extra nödvändigheter som marabou, hehehe.

Förresten (!!), jag fick MITT brev från Sverige idag! När vi var på lägret i Sthlm så skulle alla skriva ett brev som skulle skickas efter ett halvår till en, sa dem. Så när jag först såg brevet tänkte jag "nämen vafaaan, det har inte redan gått ett halvår", hehe.
Hur som helst så blev jag glad av att läsa det :), dessutom så fick jag ett brev från Malin ifrån YFU med!! Så nu har jag skickat henne ett mail om hur jag har haft det och över hur jag har det.



hej, vadå sant? :)

Det låter rätt "fattigt" med de där anledningarna kanskse men anledning nummer ett är vädligt betydande. En liten notis som jag kan dela med mig av är att det sägs att man kan läsa av folk pga. deras skrift. Jag skriver inte sådär (fult) mer. Den där skrivten ser så.. åh, jag vet inte. Flammsig ut, som en förvirrad människa som har bråttom.

JA AMANDA, DET ÄR VÄRT DET. Det var värt allt, inte bara något.


Leah kommer om ca fem minuter, om hon inte är sen som en typisk tysk (nej, de är inte punktliga o.O), så måste pysa. Hejdå!<3

Amanda

Kommentarer
Postat av: eem'

Måste varit peppande ändå att läsa sånt nu? att du själv sagt att det är värt det och sånt, :) hihi



och som du ser i mina brev har min handstil snarare blivit fulare x(

2010-12-07 @ 19:18:56
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback