Tillbaka till startsidan

9 december 2010 - Tyskland

Åhhh, igår var jag barnvakt igen, för andra gången. Denna gången var det lite mer kämpigt. Åh, hur svårt kan det vara att få dem att vilja sova? Säger bara.. fan vad jag lär mig mycket under detta året!
Den sötaste av dem var "såklart" den som ville sova minst och var mest störig, men samtidigt var ju ungen charmig, aahhh, det var jobbigt, haha! Mina fina "hot" var ju bara sååå skrämmande.  - Nu vill jag inte höra mer, hör jag mer så ringer jag er pappa. och.. vill alla gå in till var och en säng och sova? inte.. nej, var då snälla tysta." Sen var det hela tiden "ligg ner, snälla" "nu ska det vara lugnt, snälla" "RUHEEE, BITTE", oh, gut, dankeee, so bleib so jetzt!" så det var hela tiden att tacka när de gjorde som jag väl sa och sen försöka få de att vara kvar där. Åh gud, jag är så jevla glad över att jag inte har det så varje dag!! När fan ska man då kunna sova till 11-12 och kunna ta hand om sig själv om där är 3 småpojkar som ständigt är i full fart, jag hade fan legat upp och ner vänd med ögona i kors i slutet av varenda dag!
Mamma och pappa, jag hoppas jag inte var för jobbig när jag var liten för då ber jag om ursäkt för er sömnförlust och sammanbrott :)

Hur som helst, idag är det i alla fall en ny dag. Det är Lennart födelsedag idag!! Såklart var Lenni rent till sig så han gick och väckte mig, Janne och Inga (Jannes flickvän), jag själv vet att jag inte rörde på mig särskilt mycket och jag hörde ingenting från den tredje våningen heller där Janne bor, och strax därefter kommer Birte in och frågar om jag kan komma ner lite snabbt, sen kan jag gå upp igen och sova. Japp, jag pallra mig upp ur sängen, trött som en morgontrött charly och lagom sovful. Lennart var i alla fall lycklig och han fick öppnat sina presenter. BMX:en var han överlycklig över och mitt HSVpuzzel var med coooolt ;), YEJ!
Sen fixa jag till mig och tog bussen till skolan. Hade idrott och blev bedömda ifag på hur vi spelar vollyboll. Gick faktiskt bra för mig, tror jag!! Nästa gång ska vi spela i två lag som möter varandra och bedömas efter vår prestation där. Jag hamnade med två killar som ingen annan ville vara med. DÄR har vi en himla skillnad ifrån Sverige, människorna säger att de inte vill spela med varnadra och då behöver man inte göra det heller. I sverige hade läraren sagt, "amen så säger man inte, man ska kunna spela med ALLA!" - och ja, jag har växt upp med det, så i min värld så känns det mer rätt. Men om nu folk tycker de är så dåliga och de är de, så spelar det ingen roll, om jag nu är lite duktigare så blir jag ju dubbelt så duktig om jag spelar med de som är lite sämre, eller hur? EGEN VINNING ju, haha ;)

Hade ingen kunst så tog bussen hem och nu är jag lite sen märker jag, måste skynda mig till busshållplatsen nu!
Morsning!!

Slutar skolan vid kvart över 4 och vid 5 är det zirkus!! :D

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback