Tillbaka till startsidan

13 november 2010 - Tyskland

Hej, hej!
Idag har Anette sin födelsedag :D Grattissss :))!

& sen.. sorry för att jag inte har skrivit så mycket här på senaste tiden. Har haft lite hemlängttan. Jag vet inte riktigt varför den har uppkommit eller någonting men det bara är en sådant känsla som hänger i, i vad man än gör.
Nog om det där tragiska, jag har mer tragiska nyheter. Marcis flyttar :'/ Han flyttar ifrån Hamburg till en liten, liten stad som ligger mer än 3h härifrån. FAN. Han lär ju säkert få det bättre där och jag hoppas han kommer att trivas bättre i sin nästa värdfamilj, men det suger att vi knappt fick någon tid trots att vi båda har varit i Hamburg i snart 3 månader eftersom vi har haft så mycket annat för oss. Han har varit min bästa vän här i Tyskland sen min resa började.
Redan första dagen i "skolan" så fick jag arbeta med han i par och i vår första uppgift så hade vi skoj trots att det inte var världens roligaste uppgift vi hade. Vi var båda pratglada och kände att "hey, här är nya människor PRATA och skaffa vänner".. typ något sådant.
Sen under hela månaden där så var det han man gick till när man var jävligt less på något  eller om det bara var något som inte kändes så bra, och likaså gjorde han.
Sen var det ju även det med språket. Vi var liksom "the-left-overs". Nämen alltså. Tjejen från estland pluggade ju på som bara den för att lära sig samtidigt som hon inte verkade så intresserad av att umgås med resten av gruppen. Sen norska tjejen, redan när hon kom dit så fattade hon allt vad folk sa och de andra två kunde prata ryska med varandra samt få hjälp med tyskan på det ryska språket. Jag och Marcis hamnade inprincip så samma nivå.
Vi tyckte båda om att fota också och han var den som la fram ideen om att vi borde träffas efter skolan allihopa och ta vara på vår månad, Precis så som jag kände också medan de andra inte ens verkade ha tänkt på det.


Angående språket så har jag nog växt om han lite men det spelar ingen roll enligt mig, jag hade kunnat hjälpa han när vi hade fått mer tid snart framemot vinter, men inte det inte. Åh, jag blir bara så ledsen. När blir nästa gång man ska få se han liksom? Inte ens på en YFU träff kommer jag att få se han :( Han är alltid den jag går fram till först. Åhhh.
Ja,ja. Det är vad det är och det är bara till att svälja och acceptera. Åtminstonde så hamnade han inte i södra Tyskland, så att det skulle bli mer än 3h resa till honom.
Jag vill ju att han är glad och på senaste tid så verkar han inte ha varit så jätteglad.






Jag kommer att sakna han!
oooh fan vad jag saknar min fina Katia också!! Vet knappt ens hur hon har det. Så okej, det är kanske inte bara hemlängtan, det är massa annat med inblandat.
Jag vill ha kramar av Charly.. hon gör alltid allting bättre <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad tråkigt att höra! och varför är det alltid den som står en närmst som ska flytta?

dt är ju svårt att få tid precis i början kan jag tror för att man ska lära känna sin nya familj och så, så det är ju inte så konstigt att man inte hunnit så mycket i början :( tur att det "bara" är tre timmar iallafall så att ni kan träffas någon gång!

2010-11-14 @ 19:42:52
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback