Tillbaka till startsidan

26 november 2010 - Tyskland

Idag började dagen lite lustigt faktiskt.
Jag tog på mig kläder och öppnade fönstret lite halvt för att lufta rummet. Gick ner och åt frukost och gick sedan upp, bortsade tänder och sådär. Öppnar sedan nästa fönster på hälften, går och fixar något annat och sen när jag går tillbaks för att öppna det helt så ser jag att dammen är lite frusen och vit, sen kollar jag runt om dammen.. VITT!! SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Var inte alls beredd på det!! Och förstår inte hur fan jag kunde missa det? Jag var vi fönsterna mer eller minde hela morgonen. Sitter för fassen bredvid ett fönster och äter frukost med, haha.

Vill ni förresten veta en randomgrej som egentligen är rätt tragisk?
Min engelska blir sämre.. åh!!! Vi har ju en man från amerika här på besök, som är vän till familjen och ja.. fan, ibland kommer inte orden och meingarna rätt ut. Skulle t.ex. för ett tag sedan säga "bättre" vilket är "better" ju.. och jag säger "besser", vet, det är bara en liten skillnad men det är sådana som kommer hela tiden och jag vill typ fråga han saker på tyska. Speciellt när jag ska fråga han vad något heter på engelska så säger jag alltid "was heisst das in englisch?" öh döööööhhh... "what is it called in english?" heter det ju!
Jaja, egal. Engelskan kommer nog tillbaks senare :)

Dagen idag har varit okej. I skolan mådde jag inte så bra. Vill inte riktigt skriva här vad det handlar om, utan det hamnar i dagboken, men det är inget speciellt. Bara något som får mig att bli lite putt.

Första lektionen var biologi. Den gick snabbt som vanligt. Först var det 2 små redovisningar och sen delade han ut proven de andra hade gjort, samt gick igenom provet. Sen kollade vi på film.
Min sista lektion som kom därefter var tyska. Där satt jag och arbetade med passiv-aktiv. Vet knappt om jag tyckte det var lätt eller svårt o.O..

När jag sen kom hem från skolan mötte jag först Kai på vägen, sa hej och så, sen gick jag in och då satt Andy och Lennart och vek flygplan. Vi började sen kasta runt flygplan och hade skoj. Ritade lite och pratade.
Sen satte sig Andy i fåtöljen och läste "german the awful language" (tips.. läs det och förstå hur svårt tyska är!) medan jag och Lennart fortsatte rita och prata.
Kanske låter dumt, men jag känner mig så himla glad över att jag kan översätta saker mellan Andy och Lennart. Eftersom Lennart pratar tyska och Andy engelska. Typ så.. oh jaaag kan fan båda :') hihi.
Andy somnade i fåtöljen och jag gick upp för att skypa med Robin i video innan han far till Spanien. (Spanien hade jag fan också glömt igår vad det hette på engelska... -.-) Skypade med han i ca 16 min sen for han till jobb.
under tiden hade Lennart gjort sig bekväm i min soffa och låg och tittade på pippi langstrump. Ja, juste.. glömde nämna att han inte var i skolan idag, han är sjuk stackarn :(
Jag började sen surfa runt lite på nätet och ja, sen hade Andy gjort pizza så jag gick ner och åt.

Nu är jag tillbaka till datorn, Lennart är ute och leker i snön och Andy sitter och spelar på gitarren där nere. Han både sjunger bra och spelar gitarr bra! Ni vet.. han har en sådan himla djup countryröst typ. Så himla nice att lyssna på!
Längesedan man hörde någon sitta och plinga på gitarren sådär och sjunga lite. </3 Jobbigt vad man vänjer sig vid saker för fort.

Jag blev sugen på att titta på en film, så jag ska nog sätta igång en sådan nu, sen vill jag ut och ta lite bättre foto hade jag tänk.
Ikväll ska jag laga mat tillsammans med Andy och sen kommer en kollega till Kai och Andy hit för att äta middag med oss.
Senare är det tänkt att jag ska åka och chilla med Annika (finland) och Ian (amerika) :)

Ha en bra fredag alla!! (black friday - amerikanarna/kanadensarna kallar det för det idag - dagen efter thanksgiving... otroligt vad jag har fått mycket vetenskap om olika länder under min tid här)

Laddar strax upp bilder också.
Tschauuu!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad mysigt allt låter!! :)<3

2010-11-26 @ 17:50:14
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback