Tillbaka till startsidan

28 november 2010 - Tyskland

Igår var det bakdag!!
Annika och Jule dök upp och vi bakade tillsammans med Lennart och Birte! Himla skoj och trevligt, tyckte jag.
Vi gav oss på att göra lussekatter(bullar skriver jag inte för det skulle förstöra påföljande ord), fast det blev inte så mycket katt av det. Inte lusse heller. Bulle blev det. Typ lusse"katt" utan saffran. Uhäää. Men okej, smakade väl okej, men har ätit trippelt så många godare!

Efter bakningen så följde jag och Jule med Annika som skulle ta s-bahn hem. Strax därefter cyklade Jule med hemåt.
Jag kunde inte följa med Annika in till staden för jag skulle vara barnpassare.
Tänk er.. JAG - BARNPASSARE. Öj..

Ja, ja.. jag trippade i alla fall dit med mina mockasiner, dator och pettersson och findus bok i min lila väska. (visste heter han pettsson i Sverige o.O?)
Barnen låg i sängarna så det enda jag skulle göra var att vakta huset. Måste säga att det var en mjukstart och det gör mig ingenting, har fan ingen erfarenhet över att vara barnpassare, haha.
Frun i huset kom hem lite efter elva och då tog jag mitt pick och pack (10 euro rikare.. hade verkligen inte förväntat mig något o.O... vad fan gjorde jag liksom? slösa på deras ström.. sen när blev man betald för det?) och gick hemåt i kylan. På något sätt så trivs jag därute i kylan så sent. Får känslan av att jag har åstakommit något av dagen och upplever bara känslan av att jag lever och är en frisk människa på äventyr i sitt liv x)

Trots den känslan så började jag sakna Robin väldigt mycket, så jag kände att jag ville bli liten igen och tog nallen mamma och pappa hade skickat till min namnsdag + lila filt och kröp ner i sängen. Sen märkte jag att nallen var lika mjuk som charlys päls på magen, så då blev jag ledsen och fällde två tårar för jag saknade min nassebjörn. Blev trött och somnade, hihi.

Idag är det bättre och jag tycker bara om att nallen påminner om charly, hehe x)
Runt 2 idag så ska jag fixa ett skolprojekt i estetisk någonting med några tjejer hemma hos Isabelle (som för övrigt spenderade 6 mån i Australien förra året).

Tjingelingling <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha kul att pröva något nytt egentligen ! och det känns lite som det är det extra "jobb" man har som typ på filer och sånt ;)

ochochoch pengar är Alllltid välkommet ;D

2010-12-07 @ 19:34:44
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback