Tillbaka till startsidan

3 november 2010 - Tyskland

Moiin!

Fortfarande hemskt förkyld och lider som de flesta andra gör vid denna årstid. Det är egentligen sjukt vad man kan oja sig över att man är förkyld? Okej, det är jobbigt att inte kunna sova ordentligen för att man är täppt, måste springa till toan och snyta sig i ett och bara kunna koncentrerar sig över sin täppta näsa på varenda lektion, men använd nässköljare/sån ångsak till näsan/näsdroppar eller farligt nässpray så fixar det sig väl rätt okej.. man är ju i alla fall inte magsjuk! Och när man är det så finns det inte så mycket man kan göra än att vänta tills det går bort av sig själv.. eller hur?
Så positiva tankar mina sjuka förkylda medmänniskorrr.. vi är åtminstonde inte magsjuka :D!... inte än iaf.. hähä :(
Det kommer väl en vinter för det? ohhh nääää. TYST MED DIG NU AMANDA! Stay healthy, stay healthy! Ni med!

Änyway.. Igår tog Birte fram en sak som såg så himla skoj ut, haha! Hur som helst så skulle man hälla hett vatten i den här saken och sen en klick salva. Sedan skulle man trycka sin näsa mot den här makapären som såg ut som ett tryne av gris! Hahah, så duuum jag kände mig, men så jävla uppfriskande det var för luftvägarna!
Fick sedan med mig salvan, som heter Bronchoforton som jag skulle placera ovanför brösten. Det skulle göra så att jag andades in det under tiden jag sov och samtidigt gå in i blodet, på något sätt. Det gav samma verkan som den där trynsaken jag testade tidigare, och jag sov rätt bra faktiskt! yej x')

Skolan idag var väl okej. Tyskan sög dok. Blev irriterad på att vi inte hade någon tyska utan den klassen jag var i ägnade sig de första 45min med att byta sittsplatser och resterande tid så skulle de ha fysik av någon anledning? Äh.. jag är enbart i deras klass för att vara på deras tysklektioner, inget annat! ahh.. jag hade kunnat sova istället, elllr åtminstonde vila (klagande &) förkylda mig. BAH.
Sen var det PGW.. rätt tråkigt men det gick väl an.
Sista lektionen var kunst och det var detsamma där, fast lite roligare, hehe. Fick även prata svenska, haha.
Emilia som går i 10a har en mamma som är svensk, så hon är född här, men pratar både svenska och tyska. Hennes mamma är också från Lund, så jag förstår ju hennes svenska accent i alla fall, haha.

Efter skolan så hade jag följe med Jule Böhm hem. Vi pratade mest om skillnaden mellan "test" und "arbeit".. för Jule F har sagt att vi ska skriva ett arbeite i biologi på fredag men vi pratade ju med min lärare så jag ska inte göra det. Vill jag så kan jag göra ett vortrag, aber das will ich nicht.
Vad jag inte fatta är: gör man ett arbete på EN lektion.. liksom HÄH?! men alltså.. test= test och arbeit= prov. Haha, så dumt, så dumt. Och det som motsvarar det vi kallar arbete ist hausarbeite, oder so.. har glömt ordet lite, men det var något sådant.

När jag kom hem väntade Lenni på trappan. Stackars!
Vi värmde pizzan medan han gjorde sin matteläxa och jag lästa lite i "la línea" (min engelskbok.. vet att titlen är spansk, men den är skriven på engelska).
Jag gick sedan upp på mitt rum och efter en halvtimme kom Lenni in till mig och då började vi spela med en ballong. Haha, det var kul som bara den! Och Lenni är gaaaaaaleeeen! haha :D Så jävla lik Hampus med ibland, så det inte är sant xD Han började gå som tjejerna på catwalken och röra sig lite som en tjej och då dog jag i garv xD Det är så Hampus med gör ibland, töntar sig som en tjej! x'')
Han sa att han och Jorun brukade göra det fast hon kunde inte. Haha, HUR omvänt är inte det xD Han som är kille kan men inte söta Jorun? haha, auw x')!

Ikväll ska jag nog ta ett bad om jag pallar. Uh, det är fan ansträngt att tappa upp ett bad och sådär, mycket snabbare med en dusch, hehe.. oh well.. jag får se.
Tjingisling på er! Hoppas ni har en bra kväll!!


Första gången efter många år jag satt på en häst igen!! & jag vill t.ex dit. Jävla förkylninnnnnng. Jag vet jag klagar för mycket.. men vet ni, här kommer det igen.. JAG HATAR MIN FÖRKYLNING!!! så.. nu är jag klar, hihi :)
Hejdå :D


Amanda


Kommentarer
Postat av: eem'

uuuuh, tycker synd om dig! och din förkyldning som får stå ut med ditt gnäll ;) nej bara skoja :)

Men vad jobbigt att inte kunna åka dit man verkligen vill! det ser helt underbart ut ! feel better! och pollepollen du sitter på är übeeer fin!!

2010-11-04 @ 19:10:41
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: steffi

Hejsan.

Jag har frågestund på bloggen!

ställ gärna 1 eller 2 frågor :D<3

2010-11-04 @ 19:41:28
URL: http://stephanieverdin.blogg.se/
Postat av: rebecca

allt bra ? :)

2010-11-04 @ 20:38:04
URL: http://rebeccamalmberg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej!

Bra blogg! allt bra? :)

2010-11-06 @ 19:08:52
URL: http://liitefinare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback