Tillbaka till startsidan

30 november 2010 - Tyskland

Min månadsdag dåjaaaa. 4 månader i Tyskland! Woaaw?

Igår var det förresten jättetrevligt! Jag fick en asgod varmchoklad istället för glögg och ja, det var jättefint på marknaden! Efter ett tag blev det dock svinkallt för mina fötter och strax därpå frös hela jag.
På vägen hem såg vi elbe i mörkret - SÅ VACKERT!
Jag var trött efterråt och Andy skulle hoppa in i duschen, packa och göra sig klar för att lämna huset tidigt imorgon så det blev en sista kram innan jag gick upp mot sängen.
Har inte så himla lätt för att acceptera farväl har jag märkt och det är jobbigt när man inser dem. Jag insåg inte det då, men imorse så kände jag bara så.. uh, nu är han på flygplatsen, nu ser man inte han på någon månad. Alltså jag vet, jag känner typ inte alls han, men dessa farväl och att man inte får se människor på ett längre tack - uuuuh jag står inte ut med dem egentligen x)

Idag var det avslappnat i skolan!
Första lektionen var engelska - inte jätteskoj.
Andra lektionen jag hade var tillsammans med the 9th graders och redan när jag klev in i klassrummet kände jag mig annorlunda. Det var mer så, "ah fan juste, jag har ingen stol/plats här" än "var ska jag ta väääägen?", hihi, måste erkänna att den nya känslan var bättre. Mycket bättre t.om.
Själva lektionen var rätt trist i sig men det gjorde inte så mycket - slösade bara 1,5h av mitt liv på det men vad gör det om 100 år. Visst.. det är så man ska tänka va?
Sista lektionen var historia. k.i.l.l m.e. Ne, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Så trååååkigt.
Idag skulle vi dessutom börja på vårt arbete som ska redovisas och vara klart tills nästa tisdag. Min arbetspartner var sjuk och jag är trög i skallen på att läsa tysk text i en historiebok, så hur flitig var jag? På en skala från 0-10 skulle jag nog vilja säga 2. Jag läste i alla fall texten liksom. 4 gånger också, innan jag sket i vilket.

Efter skolan så tillbringade jag mycket tid med Lenni. Vi tog clementiner och satte nejlikor i och började sen rita - guuh vad länge vi fastnade i det (!!), sen kom janne hem, sällskapade sig med oss och sen kom Birte hem och gjorde detsamma.

Jaoo, ne, har inte så mycket mer att säga for today. Ska skypa med Rooooooobin, mitt hjäääääääääääääääärtaaaaaaa om ca 10 min. Yessiiiiboooxiii :D<3

Byyyyjiii.
(sorry att ni får så mkt text och få bilder, men jag är varken en kinesturist i Tyskland eller en Amerikanare som vill fota varenda come-together moment. Jag är blyger svensk, med fotointresse ja, MEN.. det stora MENet.. jag vill inte ta bilder bara för att ha gjort det. Får inte ut något av en bild om den fattas känsla och ibland vill man bara inte förstöra tillfället för att dra upp kameran.)


Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback