Tillbaka till startsidan

7 november 2010 - Tysklan (100 days)

100 DAGAR IDAG! De ni! När man tänker på det så, så kan jag nog nästan inte tro att jag skulle klara 100 dagar ifrån mitt fina hem, men samtidigt så vet jag ju att jag skulle göra det.. annars hade jag inte åkt? Hur som helst så är det rätt sjukt, tycker jag. Känns som att jag har varit här väldigt länge men samtidigt så låter 100 dagar mycket, hähä.. x)

Hur som helst (!), I helgen har det varit YFU-"möte". Mycket bättre än förra träffen! Vi åkte båt och hade en rundtur på Elbe.. det var lite skit också för det började regna och jag var en av de som satt utomhus på båten, naajs. Ajo, det var inte hela världen, Elbe är hur fin som helst i alla fall!
Vi åt efter rundturen och sen åkte vi och bowla! Jag var ju sämst som vanligt. Jag fattar faktiskt inte hur svårt det kan vara att få det dumma klotet att bara rulla rakt fram i samma riktining och inte veja av och åka ner i den dumma rännan hela tiden!!! MEN jag kom i alla fall inte sist :) jag kom näst sist.. hih :D
Jag lärde även känna många fler denna träffen än förra! Pratade med två amerikanska killar, en tjej från danmark och hennes värdsyster, en tjej från finland, en tjej från ungern och några fler.
Efter träffen så gick vi till en bar (JAA, JAG GICK TILL EN BAR.. OJojoj, eller vadå?), äh.. de andra drack lite öl och någon drink men jag satt som vanligt bara och glodde på, haha. Nä, alltså det var inte så farligt. Vi hade faktiskt jättetrevligt i alla fall. Pratade om allt och inget!
Sen bestämde vi oss för att gå hem till Marcis. Jag, tjejen från finland & ena killen från amerika. Först så skulle de såklart ha lite mer öl, så vi gick in i en butik och sen framme vid kassan så säger kassören till Ian " är de med dig?" - hon menade oss som hade gått bort ifrån kön. Så han bara cool lugnt "äh,.. nej..?" och sen frågar hon om han har ID så svarar han typ "eh, nej?" och hon svarar: hur gammal är du? han svarar: 17?.. typ,.. döhöö? :P och hon bara ok,ok, es ist ok...
och sen går vi därifrån.
Hemma hos Marcis pratade vi mest. Typ om hur det är att vara utbytesstudent och sådär och ja, annat strunt.
Lite senare så började jag bli lite obekväm för jag kände att det blev lite mycket alkohol hos en person och ja, nä, det är bara jobbigt.. men ja.. tog väl en halvtimme med det sen var jag påväg hem :)


Idag var det för hela värdfamiljen och en själv. Lite tråkigare idag, för det är alltid samma tema. Vi ska typ diskutera förändringar, osv. Lite småtrött på det, för jag mår bra, så vad finns det att diskutera för min del?
Men ja, det var en internationell buffé idag och fasen vad jag åt, hähä... åt nog mest av alla där, haha.
Prövade även suschi.. alltså liksom vafan tänkte jag.. först och främst var det inte ritkigt fisk och sen var den ju även gjord av en riktigt japan liksom.. haha fattar ni vad jag menar? man måste ju liksom ta chansen x)

Efter det åkte jag med Kai till Lennis handbollmatch! Hans lag klassade motståndarlaget! Blev typ 22-12 eller något sådant, haha :D

Okej, måste plugga nu, sen mat igen :D
Tjiiiiiiiiing! :D

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback