Tillbaka till startsidan

25 oktober 2010 - Tyskland

WAAAAAAAAHHH, Jag vill inte cykla till kören snart. Har ingen lust att stå och sjunga i 1,5h.. öh. Jag kan ju inte ens sjunga, uhhhhhh.
Det var egentligen inte därför jag skulle skriva här men det bara blev så.
Kan berätta att min helg var ganska lugn, gjorde inget speciellt utanför huset på fredagen eller lördagen. Utan satt inne och mekade med projekt som dyker upp i mitt huvud och samt spelade spel med de andra familjemedlemarna här och sådär.
Igår mötte jag upp Marcis på centralstationen. Han sa till mig att vi kunde träffas vid mc donalds.. hej och hå, vad stort mc donalds visade sig vara... så efter ett långt samtal så listade jag ut vart han stod, hihi.
Mestadels gick vi bara runt i Hamburg.. allt var ju stängt. Vi pratade om lite problem han hade och vad vi hade haft för oss. Vi bestämde även vilka "mittelseminar" vi ska välja till YFU och vårt förstaval blev ungdom och musik. "tråkigt" nog så var det i Hamburg redan, så ifall det blir det seminaret så blir det inte direkt någon lång resa, hähä.

Uhm.. mer då? Ähh... hade religion idag för första gången i tionde klassen.. höll på att somna och klökas. Nej okej, inte så allvarligt, men jag ville väl inte se en tråkigt film som dessutom innehöll när de offrade ett djur. NEJ, TACK ALLTSÅ. Var kom förvarningen?

Sen hade jag tyska.. bestämde med min lärare vad hon skulle ta med för extra uppgifter till mig i framtiden. Efter tyskan var det engelska. Usch, hallå läxa.. läsa massa kapitel och fylla i en låång stencil. Orkar inte.. fast å andra sidan, jag är rätt lat, så det är nog inte så jobbigt :).. boken är rätt bra så det är bara till att läsa på och kämpa lite fint med stencilen.

Åhh en extra sak. Låter nog som världens dumaste grej... men den som nog kan få mig att sakna Sverige mest är av någon anledning min katt. Min Charly. Hampus visade mig henne i webbkameran igår.. och jag blir så himla svag. Där står hon och kollar med sina stora, oskyldiga ögon rakt in i kameran och fattar ingenting.. oh lilla stackarn, som jag har sviktit henne och jag kan inte ens förklara för henne. Fanken.
Ja, ja, det blir nog bra... om hon överlever detta året med vill säga. Dör hon under tiden jag är här kommer jag fan lägga all skuld på mig själv och aldrig förlåta mig, så nej, hon får inte dö. Mamma och pappa ni får ge henne extra med kärlek nu tycker jag, mer än dubbelt vad ni redan gör. Ni vet, precis som jag att hon är en krävande liten figur :) <3

Ha det bra! Nu ska jag ta ut min tvätt snabbt som in i och sen cykla till kören.. yihoo..
Tjiiiingeling.



Amanda

Kommentarer
Postat av: eem'

det är fortfarande inte "dum grej" det med Charly <3



Sv: Tack! ganska nöjd, den ser fortfarande "amatör" aktig ut, men det får vara så nu :) hihi



Vi har haft snö två gånger tror jag, eller en.. en gång vet jag för då var jag ute med rocky och det var RIKTIGT snö stora flingor och allt! skit jobbigt! sen hörde jag att det snöat någon natt efter det, men inget mer. inget har lagt sig sån tur är! haha (a)

2010-10-26 @ 19:22:11
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback