Tillbaka till startsidan

1. Mai 2011 - Deutschland

Nu mina damer och herrar, ska jag berätta något för er som möjligtvis må chockera.. jag har spenderat min dag idag med Emelie (till stor del... eller nej fan, det är ju sant, eftersom sen blev det kväll, hihi).
Vi pratade mest, och kollade på videos och sen satte vi igång Johan Glans på youtube och skrattade åt fjönten :)
Det går faktiskt med att umgås via Skype! Känner inte heller i efterhand att jag har "förlorat" en hel dag här eftersom vad hade jag annars gjort? Svar: ingenting. Därför hon jag skulle vara med hon hörde inte av sig från sent och då var det för sent för hon skulle iväg med familjen och ja, jag kunde inte höra av mig tidigare, för jag hade inte hennes nummer.
Alltså problemet var att hon skulle smsa mig men min mobil var död och jag hittar inte min laddare till den tyska mobilen (den är fortfarande inte hittad, är serisöt puts väck) och ja, jag skrev det på facebook men hon kollade inte in där fråns senare på dagen, vilket jag inte förstår, eftersom det var där vi hade planerat det hela där lite, och ifall jag nu inte svarar på hennes sms, så kunde hon ju kanske bara ha tänkt lite, lite mer att det kunde ha varit en bra idé att bara checka läget på facebook, men icke.
Nå ja.
Hade förresten hemlängtan idag med men satt ett tag därnere med de andra när de kom hem och mådde sedan bättre, satt även och pysslade lite med min hamburg-bok och mådde även bättre efter det.
Kan väl inte säga att hemlängtan är jättestark nu, men ja, det hade inte varit fel att bara ha 13 dagar kvar här, som thailändaren jag lärt känna här, har.

Förresten, vill ni veta en sak som gjorde att jag höll på att gå i tusen bitar igår?
Denna videon. Jag skulle väl egentligen vilja säga att jag låter videon tala för sig själv, men ni kanske inte ser vad jag ser eftersom ni aldrig har bott 8 månder utomlands. Så jag ger er några hintar.
- Videon skriker Sverige åt alla hörn och kanter, för mig. T.om. så är där svenska flaggan/flaggor i bakgrunden.
- Han sjunger på svenska
- jag har börjat gråta åt texten tidigare (redan i Sverige) för att jag har saknat Börringe. Alltså kändes det lite värre denna gången. Så texten!
- Massa svenskar i videon = svensk gemenskap (vår historia, vår kultur, vårt folk - stoltheten över sitt land... ni fattar)
- Skansen... förknippas ju såklart med svensk sommar och alla gamla minnen kommer upp.




Kommentarer
Postat av: Anonym

det var väldans najs att spendera en dag med dig! söndagsångesten dempades lite när man dela den med dig, som vanligt!

Förstår att du saknar "hem" när du ser den videon, för den är som du själv sa jävligt svensk <3 och så är det Brolle :D <3

2011-05-02 @ 12:23:07
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback