Tillbaka till startsidan

3. Mai 2011 - Deutschland

Idag mår jag bättre, tänka sig!! :D
Har gått och oroat mig över engelskprovet som vi hade idag, och egentligen med all rätt eftersom det tog stopp i hjärnfunktionen men det kändes bara frustrerande i början och sen släppte allt och jag bara kände, ja men vad, det får så vara för nu. I Sverige kommer den tillbaks, eftersom det gick lite bättre i slutet av provet.
Alltså jag trodde innan att de engelska programmen på tv inte hjälper oss så mycket ändå, men jo,jo, ni anar fan inte hur mycket ändå!

Så ja, kortfattat så såg min engelska i början ut som en som skriver sitt första engelska prov. Meningen började ungefär som så: "it is about a man who is writting poem". Nähäää, säger du? haha, det var typ världens sämsta inledning på en sammanfattning om en text. För det är så "enkel" engelska eller vad man ska säga.
Cyklade hem efter engelskan och skypade med Robin. Tog sedan bussen tillbaks till skolan eftersom det såg ut att regna. Alltså att det skulle börja regna, menar jag. Där hade jag världens tråkigaste och onödigaste historilektion som vanligt. Att de kallar det Historia... de pratade om Osama bin ladens död idag tillexempel. Vad fan har det med historia att göra? det är väl för bövelen nutid ändå, med tanke på att det hände för någon dag sedan! (igår?)
Efter det tog jag bussen hem och där började jag med min engelska powerpoint-presentation inför redovisningen på tisdag. Jag övade med lite med att prata och jag menar fullaste allvar när jag säger att JAG KAN INTE PRATA ENGELSKA MER!!! orden kommer liksom bara inte ut och grammatiken snubblar runder i flabben på mig. Minns t.ex. att jag skulle säga "his" så säger "he", bara sådan saker. ÅH, ÅH,ÅH!
Så det är ett riktigt frusterationsämne för mig nu och det känns som att det är det enda ämnet vi får läxa i och sådant. Blä!

Ska faktiskt använda mig av samma sak som Emelie gjorde på svenskan och det är att skriva sådana kort som man har, så kanske det går lite bättre... *vad tror jag på?*
Men iaf en bra idé :D!


Nu till något annat!!!
Gick in och kollade på min elektroniska biljett, och såhär ser min resa hem ut nu, för er som inte vet:

Okej, det sket sig för Blogg.se, vill inte ladda upp bilden?!
Iaf,  landar jag kvart i två i köpenhamn tillsammans med Robin och sedan tar vi tåget till Malmöööö centraaaal! Vet inte riktigt när än, men ja.

Sitter förresten och planera min första dag i Sverige nu, haha^^
Vilket schema hörrni! En tanke som flög in mig är att när vi äter (berättar om mina ideér sen och vem som ingår där typ) så får jag nästan sitta vid ett litet bord bredvid med min charly så ingen blir äcklad och tycker hennes hår flyger överallt, för det gör det inte! -.- Så hon ska sitta bredvid mig :D, fast vi får la se hur lätt det blir att slå igenom den idéen, haha.

KRAMAR!

bildbomb på mig och sassa





en Fredag efter skolan, gick alltid upp och la mig med nasse en stund igen.

Ily<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

du låter så mycket gladare nu :D och det är kul :D haha!

men det med korten var faktiskt väldigt bra! och när man väl kan det man pratar om så tittar man knappt på dem :)



och din hemkomst kommer bli AWESOME :D! saknar <3

2011-05-03 @ 22:58:46
URL: http://qazm.blogg.se/
Postat av: Fridalarsson

SV: Jag har tagot kort på ord osm jag slagit upp i en bok, eller ordbok. Som exempelvis orddet kallt - då ska jag ta kort på min tolkning av ordet kallt. Sedan har jag skrivigt lite vad jag tänkte på då jag tog bilden osv :)

2011-05-04 @ 18:41:55
URL: http://fridalarssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback