Tillbaka till startsidan

Tittut

Det trodde ni inte va? två inlägg på en dag! haha.. tänkte i alla fall att jag kunde skriva något mer innehållsrikt inlägg idag kanske.

Skolan var kort men tråkig. Först engelska där två stycken höll bokredovisning och läraren kollade upp vem som inte hade gjort det än och jag var sjuk då jag skulle göra min så då kollar hon typ på mig så och typ.. vet inte hur man säger det på svenska, men alltså så, i'm sorry.. hon liksom ber om ursäkt? kan man säga så? ja i alla fall hon är typ ledsen och ber om ursäkt för att det inte finns mer tid. Haha, jag bara tänkte.. skojar hon med mig? tan sie sich wirklich leid???? haha!
Jaja, egal.

Därefter cyklade jag hem eftersom jag hade håltimme. Cyklade tillbaks lite senare och hade historia. Lika jävla tråkigt som vanligt. Både Leah och Jule satt och underhöll sig med annat, precis som jag. I slutet kollade vi på film. inte för att den heller var särskillt skoj, men man slapp i alla fall att höra på tråkmånsen.

Efter skolan åkte jag hem och ja.. jag vet knappt vad jag gjorde, haha. Pratade lite med Emelie på facebook i alla fall och sedan började jag lägga in alla mina kläder i garderoben och de smutsiga i tvättkorgen, sen påbörjade jag att städa rummet lite för jag hade blivit av me mitt USB. Hittade faktiskt rätt fort ändå, så mitt rum är fortfarande stökigt, haha.
Laddade i alla fall snabbt över bilder till USB:et och tog mig ner till Blankense. Höll på att bli överkörd på vägen... ne okej inte riktigt men liksom det är så att man måste över två övergångsställe och pga solen så tycker jag det första ser ut att lysa grönt samtidigt som jag hör ljudet för ett övergångsställe, så jag jogga lite smått över för jag tror att det snart ska sluta lysa grönt. Då kommer det en bil och tutar. Kollar sedan framför mig och ser att det är det andra övergångsstället som lyser och piper, inte det jag precis gick över på. Samtidigt ser jag att bilen liksom blinkar därbak och jag trodde fan det var en polis, men det måste ha varit något annat för ingen leta reda på mig och gav mig böter :) Ja, ja. Jävligt sjukt vad livet är farligt ändå.

Satt nu lite på kvällskvisten och förberedde min bild för imorgon. Vi för 1,5h på oss imorgon sen är det inlämning för uppgiften och ja, jag ska bara färglägga litegrann nu, så det blir inga problem med att hinna med. Så här ser det ut med bilderna:


bilderna älskar jag men resten är egentligen rätt osammanhängande. Dessutom är temat skönhet och alltså min mening är att man kan definera det på tusen olika sätt men hur fan ska den läraren förstå det? Vissa människor är så trångsynta så det är skitsamma vad jag säger för de vill inte acceptera det ialla fall och ibland råkar mina "uppgifter" bli lite "röriga" men det är bara för att de inte fattar de. Då kan man ju med ställa sig frågan egentligen, vem fan kan bedömma konst? För det är ju egentligen det vi sysslar med. Inte för att det kanske ser ut som ett konstverk däruppe, men ändå. I ämnet konst så får jag oftast ett av de högsta betygen men i estetisk presentation, som denna bild är till är läraren jobbig. Tror även hon har en stor lust till att kritisera ner min tyska. Fast det har jag ju märkt här i skolan, lärarna här älskar att framstå som de bästa. De är guldklimparna i våran vardag. ELLER INTE! Ungefär som engelskläraren hon har sedan start haft den där barnsliga attityden (jag känner av den) "jag kan engelska bättre än dig *löjligt reteläte*". Så nu när hon äntligen kan sätta en 4+ på mitt prov så sitter hon nog och gottar sig som bara den. Men vet ni vad? jag ger henne den. Jag bryr mig inte. Min engelska är inte bra mer, det vet jag, so what? säger jag då, på engelska.. haha.

HEJSVEJ!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad skönt att du slapp redovisa!! :D ibland ska man ha tur! ;)

och turen återkom när du slapp städa eftersom att du hitta usb:et ;D



Men läskigt att nästan bli påkörd? :o men det var tur att du inte blev det :D



Du valde fina bilder :)! men jag vill se hela alltet! fota igen innan du lämnar det! Glöm inte!



och att bedöma konst går inte. för om man ska utgå i från ett tema så är det ju hur man själv tolkar det? :)

<3

2011-05-25 @ 21:19:17
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback