Tillbaka till startsidan

11 augusti 2010 - Tyskland

Guten Abend Leute! Alles gut?

Jag har heute lärt mig årstiderna och månaderna.
Januar, Februar, März, Aprrrril (nein, aber the uttal is typ så), Mai, Juni, Juli, August, September, Oktober, November und Dezember.. not that hard for me alltså.
Und årstiderna.
Winter, Frühling, Sommer und Herbst!

Anastasia Fragt mich om vilken som var min favoritmånad und meine Antwort war April, hähä. Kommer ihåg att jag alltid var så jävla avundsjuk på Johanna som fyllde år i April medan man själv fick vänta ett helt jävla halvår extra för att sen fylla år när allt börjar bli grått medan hon fyllde år när allt höll på att bli ljust. Men nu i efterhand så har jag inga problem med att vara född i Oktober heller, dels för att jag trivs med att vara Våg och dels för att jag fyller år redan den 3:je och då är det fortfarande rätt fint eftersom det är då löven har börjat fall, blivit röda osv.

I skolan idag gick vi till Gymnasiet här i närheten där även Kristina går... vi skulle vara med i 9:e klassarnas tysk och engelsk lektion. Hm.. det var ju ett annorlunda klimat. Shit så tyst och strikt, hii x)
Men det vänjer man sig nog med vid!

En sista grej... min mobil (GAAAAAAHHHHHHHHHAAAAA), alltså jag blir helt seriöst hysteriskt idiotisk på mögfan!
Idag har den stängt av sig si sådär 10 gånger och ena gången när jag skulle sätta på den så ville den inte.
Sen testar jag en gång till och då helt jävla plötsligt så går det bra att starta. ah!
Värst var ändå när jag var uppe mitt i ett sms.. vad händer? den bara tjoff.. så blir den svart. AH, SVÄRORD GÅNGER 1000. men men x)...

Kärleken  i alla fall till er<3
Amanda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad du får vara med om mycket, härligt! Men du, vilken tur att du tycker att det är ok att fylla år i oktober, det är liksom lite svårt att ändra på det....hahahaha

Så himla kul att din nästa familj har hört av sig, förstår att det känns bra. Är det den 28 augusti du åker till dem? Vet du hur du ska ta dig dit, eller ska ni mötas någonstans?

Vad bra att du hittat jacka och strumpbyxor + att vantarna har kommit..nu kan du väl änså inte frysa madam..haha

Inte så kul med mobilen, vi får se hur vi kan lösa det. Det är ju inte länge till damen fyller 18 är och blir myndig..Jättefina bilder du lagt på facebook! Kul att få se vem du tillbringar dina dagar med och var du är. Bilderna klarar jag av att hitta, men något annat på facebook går inte, rörigt den där sidan.. Du, ha det nu så himla gut, vi saknar dig såklart varje dag, men vet var du finns och litar 200% på dig. Älskade, älskade underbara unge, sov gott vår ängel!

2010-08-11 @ 20:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback