Tillbaka till startsidan

2 juli 2010 - Sverige

Hejsan hej!

Jag gick in på min tyska skolas hemsida idag för att se om jag kunde få fram lite information och bilder.
På deras hemsida fanns det så man kunde se vissa rum, bl.a. ett klassrum, aulan och matsalen i visuell form, eller vad det nu var dem kalla det. Man kunde alltså snurra runt i ett rum och få en helhet av rummet. Kan tyvärr inte klippa in några bilder här eftersom det var copyright på det. Något där dock inte var copyright på var en skiss över skolan.
såhär ser skolan ut då:

Jag såg även ett litet schema över vad som händer på skolan och längst ner stod det när de fick sommarlov och hur länge det vara. Sommarlovet skulle starta 8 juli. Herregud säger jag bara. När jag vet att folk i min ålder har tagit studenten så går jag fortfarande kvar i en tysk skola, haha shit.. det kommer nog vara rätt nedstämmande xP
Men i alla fall min skola börjar den 18 augusti till hösten (yes, tyskar har korta sommarlov..) vilket innebär att jag kommer att komma 10 dagar efter skolans start (30 augusti alltså)
Det kommer nog inte vara särskilt lätt för min del, jag kommer nog må riktigt dåligt den tiden och sen anländer man den 28 augusti hos sin värdfamilj och 2 dagar senare ska man sitta i skolbänken, jag kommer antingen dö av för mycket information eller så kommer jag att vara sjukt spänd på allt. Hoppas rätt så mycket på det sistnämnda x)

Ska ta och läsa world traveler handbook och några papper vi fick på pre camp nu.
Hörs & ses!

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback