Tillbaka till startsidan

13 juni 2010 - Sverige

Guten Tag alles!

Har mailat lite med min värdfamilj nu och det känns u.n.d.e.r.b.a.r.t! Jag längtar verkligen som f*n!
Man har verkligen känslan av att.. NU, nu jävlar händer det! Snart börjar mitt år, snart börjar äventyret!
Är så himla förväntansfull och har förhoppningar om att mitt år kommer bli underbart men sen vet jag att jag kommer ha hemlängtan 20.000 gånger om, och önska att jag bara satt i ett flygplan påväg hem för att bara slänga mig i min bästa väns famn och krama henne extra hårt bara en gång till, och sen även bara kasta mig i Robins trygga famn och få en puss på pannan. Även en kram från familjen min (inklusive mina kära katter) skulle jag säkert vilja betala vilket pris som helst för, för då skulle jag få en liten svensk upplevelse, något normalt i min värld, inget mer främmande.
Men det tar vi då! Inte värt att oroa sig för det redan, allt blir nog bra tillslut. Ibland behöver man nog bara gråta och känna att man får ha hemlängtan... men det är ju det min härliga värdfamilj ska hjälpa mig med, att känna mig trygg. & det känner jag redan nu att jag kommer att göra med de.. trots att jag inte känner de, utan bara har mailat med de.

Hur som helst så kommer min skola att ligga 1,5 km ifrån huset, vilket betyder gång/cykelavstånd! Men det fanns buss som man kunde ta. På tal om avstånd så kommer jag att bo 30 minuter ifrån "the big city", så det är som nu ju.. Svedala-Malmö, menar jag.

I familjen är min värdpappa och större värdbror helvegetarianer medan min värdmamma, värdsyster (som ifs inte kommer vara där) och mindre värdbror äter kött ibland, men Kai (värdpappa) försäkrade mig om att det inte fanns någon risk med att det skulle vara slut på någon vegetarisk mat där hemma. Skitbra, säger jag och bugar och bockar!

Andra saker värda att nämna är:
att de har två katter - Max & Mia!
de tycker om att resa - bl.a. till nordsjön eller vid östersjöns kust. BOJHAA! me love the ocean <3

Gud.. om jag inte kommer att trivas så undrar jag vad fan som kan gå fel alltså.

Nedräkning: 47 dagar!



Hälsningar från
en pepp och förväntansfull Amanda x)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback