Tillbaka till startsidan

21 juni 2010 - Sverige

Halluuuuu!

Landade med flyget igår 18.40 i Malmö. Resan från sthlm till malmö gick väl okej, ännu en gång, men var ändå nervös i början. Tänkte även tanken att nästa gång jag sitter på ett plan så sitter jag själv och jag är då påväg till Tyskland.. uhuu, läskig men spännande tanke x)

Lägret i helgen var i alla fall upp och mycket ner, haha. Det var ju roliga aktiviteter och sådär men allt prat fick en att tänka så himla mycket på vad man faktiskt har gett sig in på. Så ja, det var verkligen ett förberedelse läger och ja, det var jobbigt men det var också riktigt "nyttigt". Det är faktiskt fortfarande jobbigt och jag känner mig som ett psykfall, haha.. men det går nog över sen när jag väl sitter på planet, för då finns det ingen återvändo.. låter kanske stört, men då får jag nog en kick.. typ.. "Nu jävlar kör vi!" typ.. x)
I alla fall nu är ca 38 dagar kvar.. betyder att 40-strecket med är passerat..ca 5 veckor kvar alltså.. fan tiden rinner bara iväg ju, herregud!

Kanske ska berätta lite om lägert med.. hm.. ja, när jag först kom dit med Malin och Caroline fick vi utdelat viktiga papper, som där stod bl.a. om hemlängtan i. Sen gick vi in i ett hus och skulle leka med de andra som redan hade kommit. Vi satte oss ner på golvet och jag känner hur jag börjar på dåligt.. riiiktigt nära på att svimma av någon anledning men det fixade till sig som tur var. Vet fortfarande inte ritkigt varför det blev sådär. Sen lekte vi mördarleken, en kortlek & "funcky chicken".
På kvällen var det även olika stationer där man bla. skulle framföra nationalsången, rita och gissa, sverigekunskap, sätta ut landet, osv. Eftersom jag hade en sådan enorm huvudvärk och frös deltog jag inte så mycket, vilket var rätt tråkigt av mig.. men jag hade inte kunnat göra det annorlunda.

Dagen efter bestod mest av olika gruppsessioner och man var indelade i grupper efter vart man skulle åka och eftersom det inte är så många till Tyskland så hamnade jag i europagruppen. - vi blev 10 st, 3 till Tyskland, 4 till Frankrike, 2 till schweiz & 1 till österrike. I de olika grupperna disskuterade man olika ämnen så som fördomar om olika personer i länderna, hemlängtan, förväntingar och mardrömssenarium, och hur ens humör kommer gå under året. Det var väl främst dessa sessioner som var psykiskt jobbiga. Vi fick även landinformation på Lördagen. Från Tyskland kom det en tjej som hade varit utbytesstudent i USA och berättade om Tyskland. Det var riktigt skoj att lyssna på. Hon sa dock att deras skolsystem var "fucked up", som hon uttryckte sig.. så det känns ju sådär, hahaha! ;P

På kvällen skulle det vara någon lek därute men jag och mina rumskompisar bröt ihop lite istället och stannade inne på vårt rum och pratade, grät och spelade kort, haha. Vi missade även "think", vilket jag inte förstod hur vi kunde göra eftersom det stod att det skulle vara senare på schemat.. men aoup.

På söndagen var det mer chill ändå, vi fick lite mer information från Malin på YFU och våra föräldrar fick mer information ifrån Martin på YFU. När jag skulle hem verkade någon annan ha tagit fel skor så jag lämnade lägert utan skor. Det var mindre skoj och jag lämnade i hast med för flyget skulle gå strax, så hann inte direkt säga hejdå.. men jag lär ju se de om ett år i alla fall, haha ;)

Mer information om stationerna kommer jag skriva sen om, om jag har lust. mihih x)

Hejdå!

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback