Tillbaka till startsidan

15 oktober 2010 - Tyskland

Emelie som svar på din kommentar.. alltsådet är lite svårt att svara på.. men haha, jag antar det! För när jag sitter på hästen vill jag bara att den ska gå fortare men så vet jag att de vill att jag väntar med det, så det känns lite småfrustrerande men ja, härligt är det!! x))
och Frida.. ja jag har det hur bra som helst och kul med hästarna :)

Idag gick jag väl upp rätt tidigt, hade bestämt att jag skulle möta Elisabeth inne på centralstationen kl 12. Jag lyckade inte riktigt parera tåget.. brukar ha tur med de eftersom de går så ofta, men självklart inte just denna dagen.. så jag kom 10min försent, men det gjorde nog inte så mycket, haha.
Det var svårt att hitta henne till en början men tillslut dök vi båda upp framför Burger king.. (att man alltid möts vid dessa snabbmatställen för att alla vet var dem är... fan sorgligt) Vi gick sen vidare ut i Hamburg.
Jag hade en väldigt trevlig dag med denna pratglada lilla asiatiska norsken, haha ;P Det enda som är piss är köpcetrumet "europa passagen".. jag får alltid ett sådant tryck i huvudet när jag går därinne! Så om jag redan har huvudvärk.. notis till mig själv.. - GÅ ALDRIG IN DÄR DÅ!
Sen en annan sak var min mat. Beställde mozzarella och tomatsallad.. ni tror inte ruccolan är rent grusig.. ah så himla gott att äta liksom, nej.. så jag åt mina tomater, mozzarellan och även elisabeths tomater och lite av hennes pommes. Alltså btw.. jag har typ knappt varit med om att någon inte tycker om tomater och här vet jag nu redan 3.. alltså halluuuu x)? Det är ju gooooooooott!

Elisabeth åkte sedan till hennes tillfälliga hem (hon bor hos någon i närheten av Hamburg i några dagar, som är släktingar eller vänner till hennes värdfamilj, eftersom hennes värdföräldrar är i sydafrika i tre veckor) och jag tog tåget för att möta Jule och en annan tjej som jag har glömt stavningen på, hehe.
Vi skulle sen möta upp den andra Jule framför bion.
Vi hade bestämt att vi skulle se "step up 3d" men hon i kassan sa att den inte gick idag och då utbrast det ett stort "scheisse" och ett stort "kakee" över de andra tjejerna, haha!
Istället valde vi att vänta 3h på en film som hete "Twelve". Under väntetiden så gjorde vi något som jag ALDRIG kommer att göra igen.. fi fan, fi fan. Det var länge sedan jag fick en sådan inre panik, hehe. Nej, mamma och pappa, det blev inget allvarligt av det, men det var inte särskilt lagligt, så jag säger det till er en annan dag när vi pratar, hehe. Ja och till vissa andra av er med såklart :)

Sen började filmen. Den var inget bra och ja, mer finns det inte direkt att säga mer än att se inte den om ni vill se en underhållande film! Inte värd att slösa tid på. Usch.

Åkte sedan hem och klagande nästan udner hela tiden hur trött jag var och hur mycket jag ville ha min säng. Jag kom hem runt halv 12, hade huvudvärk och var dötrött, sen somna jag.


Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback