Tillbaka till startsidan

22 oktober 2010 - Tyskland

Halluuuuj!

Så vart det fredag. Jisus vad det blåste inatt! men hellre det än snö som dagen innan. Vad fan var det där?! usch, säger jag!!
Birte körde mig igår till skolan och när jag såg snön så blev jag så jefla förbannad, hehe.. det passar INTE in i oktober månad!! Okej med november för det är månaden innan vintern börjar.. men OKTOBER.. nejnejnej. Inte samma månad som jag fyller år. Jag är höst-barn/vuxen/någonting.
Idrotten som vart min första lektion var väl faktiskt helt okej. Det dumma var att jag blev "kvar".. alla andra hade en partner (alltså klassen pratar med mig, men eftersom någon alltid måste bli över om det är ojämnt så råkade det bli jag denna gång xP) och det betyde att jag skulle träna med honom. "aa fan också då", tänkte jag. Ännu värre är att efter kanske en minut så märker jag att klassen står i en halvcirkel och det är bara jag och han som står "därframme". Då slogs mina ögon upp och blev stora som bomber.. "vaafaaaan, jag ville inte visa inför klassen vad som ska göras!! jag kan inte!! jag fattar ju för fan inte ens vad det är han förklarar... paaaaaaniiiiikk....." men jag fick svälja och "visningen" gick åt helvete, men jag överlevde, haha. Usch, jag är ingen bollmänniska :(
Idag har jag träningsverk och jag fattar inte hur jag kan ha ont i rumpan när jag har spelat vollyboll -.-? För otränad i hela kroppen, helt enkelt. fi mig.
Jag hade även 4h tyska igår, först 2h med min klass och sen 2h med sjundeklassarna. Jag vet inte varifrån mitt temprament kommer och jag är inte en gammal surkärring i vanliga fall, men ja, jag erkänner, jag vill skrika "kan ni bara ta och hålla era jävla käääääftaaar! jag orkar inte mer, okej?!". det var huvudvärksframkallande och jag hatar huvudvärk fast att den verkar älska mig. Snacka om obesvarad kärlek. Men jag skrek inte ut det så klart! Det hade varit ganska elakt och korkat. Ne, vissa tankar får man hålla för sig själv i vissa stunder, fast nu delar jag den med er, snällt va :)? hähähä..

Idag är det då fredag. Det var svårt att gå upp och jag hade några enorma påsar under ögonen när jag väl gjorde det. I guess that is why vågar som mig hittar så massa anledningar till att inte vilja resa sig upp ur sängen för tidigt. Det finns noll skönhet i det.. vad som är skönhet är sömn, det är väl därför det kallas att man behöver sin skönhetsöööömn?
Oh well, oh well.. påsarna försvann och jag tog mig igenom mörker och regn tills jag kom till skolan. Första lektionen var Biologie. Jag kanske inte förstår så mycket, men av någon anledning så är ämnet några av mina favoriter här. Kanske är det för jag bara har det en gång i veckan på två timmar? Det låter liksom inte rimligt i mitt eget huvud att jag tycker om att lyssna på molekyler och celler i en växtcell. Äh, jag vet inte. Jag tycker i alla fall om det, och det är det viktigaste :)

Förresten så tänkte jag att jag skulle göra lite av min läxa tills på torsdag i konst. Gud vad det inte gick bra. Saknade motivation till tusen och dumt nog så valde jag temat färger. (HALLÅ AMANDA, hur tänkte duuu? hur ska du få motivation när allt börjar bli grått och trist till att fota färgerna som finns?) oh tusan..
Min lärare tyckte jag skulle arbete på temat med abstrakta foto. Brukar tycka om abstrakt, så jag ser inte det som något problem egentligen, men usch vad det ändå känns svårt.

Förresten har ni tänkte på att det är svårt att fota något färgglatt väldigt abstrakt? Det är ju sällan man hittar massa färger samlade tillsammans så man kan göra ett snyggt foto. Oftast målar man bara sådant och det är ju så det är. Man har ju inte massa färger på en plats däför det skulle bara göra en yr i bollen att se det varje dag.
Änyway.. här är de fem bilder som blev till, som jag kanske använder, får se om jag tar något annat innan torsdag:











vad tycker ni om bilderna folks? Är de bra nog att använda?

<3


Amanda



Kommentarer
Postat av: Anonym

absolut användbara bilder :)!!

2010-10-22 @ 17:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback