Tillbaka till startsidan

26 oktober 2010 - Tyskland

Åj gud denna dagen har verkligen varit upp och ner. Den började väl som vilken morgon som helst, segt att stiga upp och sådär.. men jag undrade under hela tiden jag gjorde vid mig och åt frukost vilken min första lektion var. Tillslut kollade jag mitt schema och jag hade engelska och då slog det mig att vi hade ju läxa till någon dag och vi hade tydligen inte engelska på torsdag (där jag hade skrivit att läxan var till) Alltså faaan ta tisdag och torsdag på engelska, blandar ihop det så himla lätt juuu.
Så jag sprang upp på mitt rum, fick en panikattack, vilket innebar att man stod på ett ställe, viftade med händerna och tillslut fällde två tårar sen gav man sig fan på att hinna med skiten på tio minuter, trots att det var omöjligt.
Jag satte mig ner och började skriva min sammanfattning (som skulle vara på 100 ord tydligen, men det glömde jag - det gjorde inte.. *pust*) när den var klar var jag 5 minuter försenad ut genom dörren, vilket resulterade samtidigt i att jag glömde min mobil och min brezel (min lunch) och samtidigt fick kämpa på som fan med cyklandet till skolan i stressstressstresssss.
I skolan hann jag med lite mer av min läxa och det var tillräckligt mycket jag hann med för att det inte skulle märkas att jag inte hade gjort allt. Fan vad stolt över mig själv jag blev där! Hade jag varit i Sverige kan jag garantera att jag hade övervägt att stanna hemma och göra klart det och komma lite senare till lektionen bara för att slippa den jobbiga känsla om att man "aldriiig kommer hinna och att läraren kommer att vara oförskämd mot en inför hela klassen!" - fast i för sig.. det sist nämda skulle inte ha hänt mig i Sverige. Måste faktiskt säga att lärarna har lite mer "förståelse", eller vad man ska kalla det.. där.
Killen bredvid mig i klassrummet hade glömt läxan idag och läraren säger "ooh but what a suprise L!" och tillslut tillägger hon "oh I am so sorry, I should have told you that it was ironi..." och hon pratar i sådan nerväderande ton.
Jag vet att ingenting är fel och ingenting rätt - bara annorlunda, men jag tycker nog ändå det är respektlöst. Varför ska de ha tillåtelse att nästan yttra sig hur de vill bara för att de har en titel som heter lärare?..

Min nästa lektion skulle vara geografi med 9o klassarna för första gången.. det gick ju jättebra och smidigt. Nej. Oh, det verkar aldrig få smidigt här, hehe.. :P
För det första hade min klasslärare sagt att jag skulle vara i klass 9c och ha han själv som lärare. Det visade sig att det var klass 9b jag skulle vara i och de hade inte geografi den timmen direkt.. de hade typ erklära (?), ja någonting i alla fall. Mitt i detta så var ju så klart min klasslärare sjuk med, så nu skulle en lärare vikariera ena timmen och en annan den andra timmen. Kan ni gissa vilka ämnen det blev?
PGW och MATTE ?!?! Ahh... mina favoritämnen liksom. Så ja, jag har räknat lite matte idag. Jiho..

Sista lektionen var historia. Alltså döda mig. Jag blir så himla rastlös så jag bara vill typ få andningsnöd så jag har en anledning att komma ifrån stället, hehe.. det värsta är ju nästan att jag inte direkt överdriver.. Jag har nog aldrig haft så tråkigt på en viss lektion varendea gång. (okej, har bara varit där 2ggr, men ändå.. xP)
Ska visa er min fina teckning under lektionen. Ni får verkligen ursäkta mina mordiska tankar men jag kan inte hjälpa det -.-''

Cyklade hem efter den lektionen sen har jag inte gjort så mycket. Birte kom senare hem med ett paket som hon hade hämtat ut ifrån posten. Jag hade fått en namnsdagspresent från mina fina föräldrar :D Åhhiiii vad glaooo jag blidde :') Tackartackartackar!! <3



oooh härligt att det lilla som står på tyska är fel va. Om ni vill veta vad "jag är snart död" heter så är det korrekta "ich bin bald tot".
Och ni behvöer inte poängtera flaggan. Jag vet att den inte tysk.. men jag hade glömt vilken ordning färgerna kom i så jag gjorde en påhittad (tror jag) flagga.

GODNATT! <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: L O T T E

Var med och tävla om en inbjudan till Bloggsvar hos mig! Här är direktlänk till tävlingen, lycka till!



http://lottesvarld.blogg.se/2010/october/var-med-och-tavla-om.html



2010-10-27 @ 19:56:02
URL: http://lottesvarld.blogg.se/
Postat av: Olivia

Heej! Skulle bli sjukt glad om du bara kunde rösta på mig här: http://www.ellos.se/?startpage=3976&action=detail&id=420&extcmp=SE_FBSHARE_AW10KLING&lang=SE

Ett litet klick, och du har gjort min dag!

2010-10-27 @ 21:06:27
URL: http://lipstick.webblogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg !

allt bra ?

2010-10-27 @ 22:12:04
URL: http://josefinhhenriquez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback