Tillbaka till startsidan

Berlin 6 oktober 2010 - Tyskland

Vi lämnade huset runt halv ett-tiden och körde bil mot Berlin. Det tog rätt lång tid och just när det känns som man har somnat till så var det dags för en paus - stäcka på benen och äta lite på en rastplats. Vädret var i för sig fint och det var verkligen skönt att komma ur bilen.. man hade ju suttit som en mongolid och hela rumpan värkte x).. så nej, inte klaga man på att "pausa".
När vi passerar gränsen till Berlin så skriker de andra i Bilen "wohooo" och sen så säger Kai något i stil med "ooh vilken fantastikst storstad!" Han var ju väldigt ironisk för allt vi såg var åker och natur.. inte ett höghus i sikte, haha!

Vi anlände sedan till vår lägenhet som var hyrd. Ett billigare och faktiskt trevligare sätt än hotell. Sugna på att göra det någon gång så gå bara in på Berlin.de. - Ja, reklam, reklam..
Hela lägenheten var typ uppbyggd av Ikea-möbler.. såklart, haha! och eftersom de antog att jag skulle sova längst så fick jag det enda rummet som fanns... med dubbelsäng, helt för mig sjääälv o.O! Medje att jag aldrig hade fått det av er andra ;).. haha äh bara skoja.. men jag håller på att bli lite smått bortskämd här borta.. fast egentligen så började det redan i Sverige, hähä.. men ändå :)
På kvällen gick vi i alla fall ut i Berlin och vandrade runt. Tog även en buss. Vi såg byggnader och viktiga platser som dels hade med historien att göra.
Jag fotade inte så jätte mycket eftersom min kamera inte riktigt ville som jag. Den ville få bilderna i en väldigt kall ton (blåa) och sen typ bara vara allmänt dum mot mig.. men här har ni några från första kvällen:


centralstationen. Arkitekten kom från Hamburg - Altona.

en vanlig turistbild på mig och Lenni liksom :)

Angela Merkels (hon som styr Tyskland) bostad, om jag inte blandar ihop det.


Lenni leker vid vatten.

riksdagshuset - dagen efter gick vi in i glasbollen där.

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback