Tillbaka till startsidan

Berlin 8 oktober 2010 - Tyskland

Åh.. nu har det gått så lång tid så nu vill jag mest bara lägga upp bilder från denna dag.. men jag får väl skriva några ord med.
Ähumm.. ska bara komma ihåg först.. hähä.
Åhhh ja juste!
Vi gick runt lite mer i Berlin och kollade på byggnader.. vi hamnade bl.a. utanför domkyrkan.. vi gick även in i en byggnad brevid denna där det fanns statyer på gudar (grekiska tror jag dem bestämt var).
Efter det gick vi till tv:tornet.. köpte biljetter och sedan väntade vi i en timme på vår tur utanför tornet. Där handlade jag ett vykort till familjen min och även ett frimärke i närheten och sen postade jag det.
Uppe i tornet var det så häftigt! Jag hamnade bredvid en man i en gul jacka och jag tyckte han pratade svenska så jag lyssnade lite extra.. och ja, det gjorde han.. haha! Gubben råkade stöta till mig och säger först på svenska "ursäkta" men ändrar sig snabbt till "sorry!" och då tar det tid för mig att ställa om i min hjärna från engelska och tyska men efter fleera sekunder lyckas jag få ur mig ett "Inga problem".. haha.. och han bara "men vad trevligt!" och sen pratade jag lite med honom.. han berättade att i 26 år har han och 2 arbetskollegor besökt Berlin årligen. DET är fan sjukt coolt ändå!

Bilder:









vet inte om alla bilder fungerar för blogg.se är nog lite sär idag.. men hoppas ni kan se dem!

KRAMAR!

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback