Tillbaka till startsidan

1 september 2010 - Tyskland

Ny månad dåja. Eftersom det har funnits så mycket känslor så känns det som jag har varit här jääättelänge. Så när jag hör ny månad så tänker jag "shit 2månader.." men neh, det är ju faktiskt inte mer än 1 månda och 2 dagar, haha.
Dagen idag skulle jag vilja säga vara bra! Jag klev upp tidigt i morse eftersom det var sagt att jag skulle joina 7:nde klassarnas tyskklass.´Uhh, det var längesedan jag cyklade, åt och allting sådant så tidigt.. öh, illa jag mådde för kroppen var inte alls van, kände mig riktigt svag! Kai följde i alla fall med mig till Skolan idag och försökte hjälpa mig att hitta.. men när vi hittade Frau shuldt så sa hon att hon 7:klassarna tyvärr skulle ha prov idag och att hon bad så mycket om ursäkt för att hon inte visste om det igår. Well.. det är ok, alla gör fel, men det kändes rätt surt. Cyklade hem igen med Kai. Han gjorde kaffe och jag gick och la mig, haha. Uh.. hamnade i en sådan härlig dvala men var rädd att jag inte skulle kunna stiga upp sen när det var dags.. men det gick utan problem. Steg upp lite efter 9.. byte om till idrottskläder och cyklade till idrottshallen med Kai, även där var vi lite förvirrade men det kom dit människor sen och jag sa hejdå till Kai och gick in i sporthallen. Jag kände mig så lost i början och undrade hur man skulle få en syl i vädret bland dessa människor. Där fanns en rätt blyg tjej som jag började med att fråga när jag inte förstod vad som skulle göras eller sådär.. men jag tröttnade rätt snabbt på att "anförtro" mig till henne. Kanske låter taskigt av mig och jag bör kanske inte vara denna som "utesluter" folk.. men känslor far och hit och dit, jag är nervös och ur balans och att få något litet pip till svar, knappt en blick och en liten visning över vad vi skulle göra gjorde mig frustrerad. Jag ville bara hjälp, jag ville inte bita henne och hur farlig såg jag egentligen ut?
Så jag började fråga en annan tjej och hon var mer hjälpsam och glad av sig. Denna gång hittade jag rätt.. för hon pratade rätt mycket med 2 andra tjejor och ja.. alla frågade mig sen ifall jag ville spela tillsammans med de (när det var dags för att spela tillsammans) och jag svarade såklart ja!! Jag fick en syl i vädret och kände mig lite mer trygg!
Efter idrotten gick vi till rummet man äter i och åt litegrann sen var det dags för religion.
Fan jag fattar inte varför jag blir röd i huvudet så lätt!!! Idag blev jagd essutom jävligt förvirrad av det för jag brukar känna när det är påväg.. när jag hamnar i en stressad situation eller så... men det kändes knappt som en sådan.. religionläraren sa att jag kunde presentera mig lite.. jag svarade direkt att jag knappt visste vad jag skulle säga, men hej jag heter amanda, jag kommer från Sverige .. sen var jag röd i huvudet, tror jag o.O och sen sa jag att jag skulle bo här i ett år och sen ville jag ha bort alla blickar, haha x)
Jag fattade typ inget på religion-lektionen men på ett papper som vi fick tog jag en penna och markerade dem ord jag förstod istället för att fokusera på att fatta hela texten, för det var så jävla omöjligt. Läraren sa att det var en svår text till sina tyska elever, så hur skulle jag då fatta x)?

Jag cyklade hem efter religonen.. hittade direkt hem, hihi. Jag slog även Robin en pling på vägen, det var länge sedan man hörde hans röst så jag tyckte att jag kunde belöna mig själv lite eftersom jag var nöjd med dagen, haha ;P
Väl hemma så fick jag hjälp av Janne att ställa in cykelfan i garaget sen så hade han lagat mat till mig, han själv och Lenni. Så vi åt pasta med egengjord pastasås och ost... mummmmmmm :)!!!

Amanda

Kommentarer
Postat av: Mandana Veysi

fin blogg

2010-09-02 @ 22:55:05
URL: http://mandanaveysi.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Halloj :) Låter bra att det känns lite bättre och den listen som din mamma nände om, tyckte jag var ett bra sätt att samla tankarna på, så man inte behöver tänka så mycket :)

Du får ha den värlsbäst så höres vi :)

Puss o kram

2010-09-04 @ 12:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback