Tillbaka till startsidan

15 september 2010 - Tyskland

Hoj,hoj!

Har inte pallat blogga, helt enkelt.. min ända ursäkt x)
Men angående igår i alla fall.. så vaknade man med rätt okej väder och det höll i sig hela dagen!
Skoldagen började med tyska med 7:nde klassarna och på lektionen så läste de en historia och som uppgift så fick de något som jag inte uppfattade men två killar skulle då förklara för mig (fortarande på tyska) om vad den handlade om. Jag tror jag fattade helheten, men vissa ord blev man bara sådär.. "Öhh... finns dem?!" men aoup.
Sen gick jag upp till idrotten, satte mig ner och lutade mig mot väggen och började strax frysa och då kom jag på att jag hade glömt mina jävla vantar i klassrummet (!!), så jag skyndar mig dit, men alla var på rast och dörren var låst.. jävla fan. Går tillbaks och när alla har bytt om och sådant så säger läraren att vi ska ut och springa idag för att det är fint väder. Där sjönk mitt humör risligt mycket! Man skulle typ springa i 38 minuter tror jag på en bumpig gräsmatta.. jag hade varken MP3, bra skor, kondition, motivering och humör för det. En kille slutade kanske 3 min innan mig och i det hela taget så slutade jag springa efter kanske 15-16 min.. resten av klassen sprang till slutet. Haha! Äh, det gör faktiskt inte så mycket.

Efter den lektionen så gick jag tillbaks till klassrummet och där la mina vantar, pös in och tog dem snabbt.. tror inte ens någon hann se mig, haha.. och sen gick jag till religionen.. på religionen hade jag suuuupertråkigt och började tänka på allt annat. Jag frågade mig själv vad jag ville arbeta med i framtiden.. jag ville hjälpa människor men inte jobba inom äldrevård eller bli läkare... anorektiker har jag till stor del velat hjälpa sedan jag hörde att det fanns den sjukdomen.. sen vill jag göra min arbete kul också.
Så nu har jag nog en dröm.. och den utvecklades på en religionlektion i Tyskland.. haha!

Och nu hade jag tänkt dela med mig lite av den. hehe. Men mamma du får gärna hjälpa mig att fatta sådant med högskolepoäng och shit x)..
I alla fall så efter jag har gått ut skolan så vill jag antingen jobba i en restaurang eller liknande för att skapa erfarenhet inom köket eller så vill jag åka till Göteborg och gå på en högskola med inriktning på Dietist. Och det är här jag inte fattar det mamma.. utbildningen var på 3 år.. men för att komma in på den måste man ha ett visst antal högskolepoäng.. men hur länge ska man då gå på högskola och kan man läsa på vilken högskola som helst :S?
I alla fall så hittade jag att utbildningen var i Göteborg som närmast.. de andra var i Uppsala och Umeå. Så då får man väl återigen flytta ifrån Svedala, haha.
Sen får man väl jobba lite till inom något som kan ge förmåner för att få jobbet lättare och söka jobb på olika ställen här nere i södra skåne.
När jag sen har jobbat som dietist ett tag och mött på många ungdomar så är sjuka (kanske t.om samma sjukdom) så vill jag ha någon lokal på sjukhuset eller sådär, där vi träffas varje vecka och typ pratar, gör lekar och typ hjälper varandra. Sedan på vissa lov så har vi något läger.. om då något av detta är möjligt.. många av personerna kommer ju att vara sjuka och kanske inte kan delta.

Ja well.. något liknande det där x)

När jag kom hem från skolan så åt jag med Birte och Lenni och sen gick jag upp och sov, haha... var i någon himla dvala men drog mig upp ur sängen när klockan började närma sig fem. Då gick jag ner och åt kaka och sen gick ja och Birte och kollade på naturen här runt om kring.. sjuuuuuukt vacker natur!!! och när solen stod på så då med.. man var ju i en tavla x)

Jag skulle dansa senare på kvällen.. men det blev inte så mycket med det, eftersom det blev "missförstånd".
Hon som skulle hämta mig hade ringt hem till oss och sa att hon blev sen på skolan så vi träffades där istället.. men eftersom vi var ute på en runda så såg vi ju inte det fråns senare.

Jag kollade även på grey's anatomy här... på tyska, ehe :P.. det hade väl funkat.. bara det att de är inte på samma säsong som vi.. eller jo kanske.. men de är avsnitt efter.. uh :(

tjineing<3

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback