Tillbaka till startsidan

25-26 september 2010 - Tyskland

Hallluuuuu på er,

Igår (lördag den 25te) var det YFU-träff. Jag fick äntligen träffat Marcis igen!!! Den jävlen hade dock haft sin kompis (från lettland, som med är utbytesstudent här.. bor i Bremen) hemma hos sig igår. Och guess what? Hans accent på engelskan.. lettisk,lettisk, leeeeeeeeettisk! T-T-T, trodde vi skulle göra framsteg här med andra språk, haha ;) Nämen han hade i alla fall haft en bra natt ute på balkongen med den här killen och pratat lettiska hela tiden, och det förtjänar han la dåååå, hehe.
Sen pratade jag lite med honom hur skolan osv är. Han funderar på att byta till 11te klassen och jag funderar på att byta till 10onde... haha och han är yngra än mig.. men sen har våra skolor olika "system" med. 10:e klassarna på hans skola har ett viktigt år och är massa stressade till skillnad från de på min skola.. på min skola är istället 11te klassarna stressade. Men ja, vi får se hur det blir.

På denna träff pratade jag även lite med en annan lettisk tjej, en kille från amerika som hade BRAAA tyska (han hade ifs lärt sig det i 2år). och några andra. Men hur som helst, så denna amerikanska kille.. okej, han var väl okej.. men aaa, snacka om skryta med sin tyska. Jag vet att man ska vara stolt ifall man kan. Men han började prata med Marcis värdpappa OCKSÅ om att "visst ska man prata tyska om man är här?" JAAAAAAAAAA, jag vet, jag vet din blörk, jag försöker och det är kommer väl så småning om.. MEN JAG HAR INTE LÄST DET I TVÅ ÅR  HELLER DIN BLÄ :)

Jaja, efter träfeen (och pickniken) så åkte vi och handla, sen skypade jag med min släkt och familj och ja.. that was it I guess.

Idag var jag och kollade på Lenni när han spelade handboll. Hans lag vann med 9-6. Coolt vaaa? :) En spännande match var det också! Lite inne i spelet var man, haha.
När jag kom hem åt jag och sen gick jag upp för att vila, satte igång filmen "i hennes skor" och ja, tiden gick och sen vart det mat igen, haha.
Det fanns en tanke att jag och Birte (i alla fall) skulle gå på bio ikväll, men bion började försent, så vi tar det en annan dag istället, det är ju trots allt skola och så imorgon.

Ha en trevlig kväll!

Byeeee. <3

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback