Tillbaka till startsidan

28-29 september 2010 - Tyskland

Hallu!

I två dagar har det nu varit fint, men ack så kallt höstväder! Nu börjar det verkligen bli dax för vinterjacka, halsduk, vantar och varma skor.

Som jag möjligtvis har berättat tidigare, så är det projektvecka i skolan denna vecka. Igår delades vi in i grupper och av alla 15 grupper, så lyckades jag hamna med Jule.. liten risk alltså! Men fan vad glad jag blev, haha!
Vi skulle läsa någon text och göra en mindmap om "upplysningstiden", om jag fatta det rätt. Ja, helt rätt.. jag gjorde inte så mycket där heller.. usch så lat jag känner mig.

Efter skolan så ville Birte ut och jobba i trädgården och jag hängde på. De har en sådan rolig gräsklippare.. ni vet en sådan gul vi hade när jag var mindre, mamma & pappa? de har något liknande den och jao.. jag klippte hela gräsmattan för det var så kul x)
Så mamma & pappa.. om ni någon gång i framtiden vill ha hjälp med gräsmattan.. handla en sådan rolig makapär igen :D
Sen framåt kvällen åt jag, Birte och Lennart fruktsallad! Mummmms.

Idag mötte jag en tjej som hette Leah på vägen till skolan (hon går i min.. förhoppnigsvis nya klass), pratade rätt mycket med henne i början av dagen och på facebook idag hade hon addad mig och frågade ifall vi skulle ha följe imorgon. Hehe, jag blev glad och sa såklart ja!
I skolan var jag i grupp med Jule (igen), Luke och Nikko. Vi satt typ i datorrummet mesta tiden i skolan och sökte. Jag arbetade inte fråns i slutet typ. Då sökte jag om världsproblem och vad man kan göra åt dem.
Alltså där är en lärare som jag INTE tycker om, inte alls! Jag vet i alla fall vilket ämne jag ska be om att inte ha senare, för jag skulle inte klara av honom alls. Jag skulle tröttna tillslut på att vara snäll och vänlig och bara fråga han rakt ut om han kan ta och lugna ner sig eller vad är det som stör han sig mycket?! bara för att han är en lärare så ska han inte tro att han har värsta makten, och tror han det så borde han ta och tänka om!!!!!!!
Ahhh.. jag är lack. Tycker INTEINTEINTE om människor som han.

Ja.. i alla fall så åt jag pizza nu på kvällen med Lenni och Birte (Kai är iväg på arbetsresa nu tills fredag kväll).
och ja.. nu sitter jag här och ska snart nanna.

Hejdå!<3

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback