Tillbaka till startsidan

4 september 2010 - Tyskland

1 vecka i Hamburg idag.. och vad firade vi det med? 4 timmar på ett sjukhus. Oh mein Gott! Jag har för första gången med åkt ambulans.. det var väl lite småhäftigt men ändå.. trodde inte riktigt jag skulle åka ambulans första gången i mitt liv efter en vecka i Hamburg, hehe.

I alla fall, så ska jag nu berätta om min dag, så ni får reda på sjukhus historian snart :) (nej, det var inte jag som skada mig.. så oroa er inte för det under tiden xP)
Jag fick följe ner till tågstationen med Birte idag, för att jag inte hittade såklart. ;/
Senare kom Jule B och vi åkte sen vidare till Blankanese för där var Jule F och Rika.. Tågen klyddade som fan så det tog jävligt lång tid!!
Väl framme i staden så går vi runt och kollar i affärer och sen går vi även lite på festivalen som var.. vi tog något att äta där. (btw... HAMBURG HAR AMERICAN APPEAL!! :D) ja, men ja x).. sen åkte Rika hem för hon skulle ha lite "födelsedagsmiddag" eftersom hon fyller år på måndag och vi fortsatte att gå runt i affärer. När vi blev så jääävla trötta så började jag och Jule B tråna efter Coca x) så vi gick till Rossmann och alla 3 köpte vars en.. sen var det dags för tåget hem. Första tåget var en station och när vi hoppar av det ser vi det andra tåget och vi vet att det snart ska avgå så vi börjar springa för att hinna med. Jule F hoppar på men strax innan Jule B ska hoppa på hör hon pippet som betyder att man inte ska hoppa på för dörrarna ska stängas och tåget ska gå, så hon blir stressad och springer på men glattar för att hennes sko är slät och faller neer med halv kroppen mellan tåget och plattformen. Alltså seriöst tänk er den jävla smärtan att falla med all sin kroppsvikt bara sådär och sen fastna.. aj som saaaaaatan. Och ifall hon inte hade reagerat med sina armar hade hon fallit ner under tåget.. oh scheisse alltså!
I alla fall så började hon ju såklart att gråta något enormt när hon kom in i tåget, av både smärta och chock. Vi satt där riktigt länge och sedan kom ambulanspersoner ner och började prata med henne och kände lite på hennes ben och sådär, sen bestämde de sig för att hämta deras form av rullstol och ta upp henne från tunnelbanan. Det var rätt knepigt att göra det för där var ju rulltrappor upp och sådär.. men ja, det lyckades och det var nu jag fick min första ambulanstur genom Hamburg.
På sjukhuset var allt så himla segt och rent ut sagt sjukt. Personerna som jobbade var ju rent ut sagt löjligt okänsliga och för obekymrade för att arbeta med vad dem gör. Efter ca 4h var vi klara där inne och kanske en kvart innan vi lämnade sjukhuset så var där 3 sjukhusmänniskor inne i samma rum som oss och de säger några ord och sen går alla ut ur rummet samtidigt och pratar med varandra.. Jule B:s mamma sa typ hejdå och de var för upptagna med varandra för att höra.. alltså, hallå?
Men ja, ut ifrån sjukhuset körde vi Jule B i en rullstol och i bilen var där inte så mycket plats så jag fick sitta i Jule F:s knä och döda hennes ben, haha x)
Ja well.. händelserik dag dåja.. slutgiltiga ord får bli att det för min del har känts som en väldigt givande dag trots olyckan! Men jag kände väl att jag kom dessa underbara tjejor lite närmare och att ja, att man får vara lite mer försiktig med ens liv. Det hade fan kunnat vara jag som hade glattat och well.. jag har inte styrkan i armarna som Jule hade så då hade jag nog varit död nu.. äh åh fy fan!!

Kai och Birte... måste bara nämna de med! Så jävla underbara! Jag pratade 2 gånger med de i telefon och det frågade om det var bra med mig (eh, ja :P haha!) och om det var säkert att de inte skulle hämta mig för det gjorde de mer än gärna! Jag sa ju dock nej, men så omtänksamt alltså! & sen när jag kom hem så fick jag en kram ifrån de båda pratade med de lite kring allt som hänt och de frågade mig fortfarande om jag mådde bra.. haha, x')

BTW.. Jag sa typ min första långa tyska mening idag, haha!
"Vielen dank für fahren mir zu hause und Alles gute Jule!" haha.. kanske lite små språkfel därja, men jaja, ett försök iaf och de förstod mig, hihi x)
Betyder förresten (för er som inte vet..) Tack så mycket för att ni körde mig hem och "Krya på dig" Jule!

Ja... well.. natti natt på er! <3
Amanda

Kommentarer
Postat av: angenge

grym blogg!:D

2010-09-05 @ 00:59:54
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/
Postat av: Denice<3

Heej! Bra blogg<33 Besök gärna min oxå

2010-09-05 @ 02:47:17
URL: http://denicehedstrom.blogg.se/
Postat av: ange

intressant blogg!:D

2010-09-05 @ 12:24:44
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Aaa, jag kan tänka mig känslan att bara trilla ner så där, hux flux, men att känna den känslan måste nog vara ännu värre än att tänka den. Stackarn!



Kram på daj hoppas du har det super bäst! :)

2010-09-05 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback