Tillbaka till startsidan

5 september 2010 - Tyskland

Ni som kommenterar med er kommentarer "grym blogg"/"intressant blogg", och annat skit. Lägg ner. Jag vet att ni inte läser och jag vet att ni bara är ute efter besökare. Jag skriver denna blogg för att komma ihåg mitt år här, jag skriver denna för de hemma i Sverige. Jag behöver inte era kommentarer, OK? Ni läste väl förstås inte detta heller, för ni är rätt så upptagna med att få besökare, eller hur?

Hampus, uppskattar dina ansträningar för att ge mig besökare, men ge mig några vettiga då ;) haha!

Så.. Idag.. gick upp och åt frukost därute tillsammans med de andra. Solen stod ju på, precis som igår, så det var härligt att äta frukost ute :)!
Senare åkte vi in till Hamburg för att kolla runt lite på konstfestivalen. Världens bautakarneval och det var riktigt coolt! Såg en salsa/samba grupp från Sverige där, yihaa ;) Kai tog foto, så de fotona får ni nog se senare :)
Har faktiskt inte så mycket mer att säga idag för jag har mest tillbringat min dag där.. och ja juste, sen har jag ju gjort min äckliga jävla läxa med och jag ska påbörja en nya senare. Men först blir det nog auflauf, det är typ gratäng fast översättningen säger gryta, haha. Men för mig är gryta på spisen och inte i ugnen x)

Intresserad av att se hur jeansen och en av tröjorna jag köpte igår ser ut?
Well.. här är de iaf.




Ja, det var typ det.. fast juste! jag funderar på att skriva ner lite saker här sen som skiljer sig ifrån Sverige, men ja.. jag gör det senare, ska pysa nu.
Tjing tjong!

Kramar <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: Rebecka

me like your clothes :)

2010-09-05 @ 18:21:22
Postat av: !

du såg helt annorlunda ut än vad jag trott :P hahaha hade föreställt mig nåt helt annat :)! Jag är också utbytesstudent i Tyskland, därför läser jag din blogg om du undrar vem jag e :P

2010-09-05 @ 18:45:54
Postat av: Olivia

Haj söte ^^

Hur kommer det säg att du alltid hittar så sjukligt mysiga kläder? x)

I would die for those pants . Aja, tjusigt tjusigt ;)

Miss ya, viel glück <3

2010-09-05 @ 18:47:04
URL: http://olivia.linnea.webblogg.se/
Postat av: emmi

hoppas du haft en trevlig helg! :)

2010-09-05 @ 19:09:27
URL: http://emmimalmberg.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej vår ängel!

Jättefina kläder! Det är verkligen du Amanda! Det där med olyckan var inget vidare, hur mår Jules nu? Och hur mår du själv så här efteråt?



Du skrev tidigare att det kommer att kännas konstigt att fira din födelsedag utan oss. Fysiskt är det så, men vi kommer att vara med dig i våra tankar hela dagen, vi kommer att fira dig på vårt sätt. För oss är din födelsedag precis lika viktig ändå! Och vi kommer att ta igen det på något sätt när du är tillbaka i Sverige!



Släpp på kraven med läxorna Amanda. Det är inte menat att du inte ska göra dem, men de får inte ta över och bli något övermäktigt som får dig att må dåligt. Allt du lär dig är bra, du kan inte ha så höga krav och pressa dig. Du är inte född i Tyskland och tyska är inte ditt mpdersmål. Att du bara läser andra kurser på något språk som du försökt lära dig endast 1 månad tillbaka är hur tufft soom helst!! Det allra viktigaste i ditt liv är att du mår bra och känner ro.



Godnatt vår ängel, sov gott!



Många kramar från oss till dig! Vi älskar dig!

2010-09-05 @ 21:14:27
Postat av: monika

kjempebra blogg:-)

koslig med kommentar tilbake!

2010-09-06 @ 15:29:24
URL: http://monikaolsen.blogg.no
Postat av: Lisa

Fy hatar sånna kommentarer!

Men Vad coolt att bo i tyskland! Jag skulle aldrig våga bo utomlands, är så dålig på språk att det är pinsamt! Haha

2010-09-06 @ 20:37:20
URL: http://lisaistheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback