Tillbaka till startsidan

8 september 2010 - Tyskland

Hallooooooo på er!! :)

Haha, tack mamma för senaste kommentaren :D & duuuu, det är ju dina "Ögon-gener" haha ;) MEN MAMMA! Var håller kanadensarens hotmail hus? x)

Om dagen nu då.
Upp klockan åtta. Öh! Så åkte jag och hade tyska med 7:de klassarna. Först kändes det lite skumt att stå där som en främling men sedan kom lärararen in i klassrummet och det kändes lite bättre.
Hon frågade mig om jag ville presentera mig själv och först kände jag att jag inte vill men hon verkade tycka att jag skulle göra det så... vips.. så stod jag framför klassen och sa: "ich heisse Amanda, Ich komme aus Schweden.. ich bin 17 jahre alt und ja..." sen fick jag fortsätta på engelska, haha. Vet ni vad?
Jag blev inte röd i huvudet och jag börjar itne skaka eller sådär och jag var typ inte nervös- Shit.. jag tror jag har utvecklats :P.. jag menar inte att det kommer vara såhär varje gång! Men att jag i alla fall har lyckats göra det en gång och allt gick super.. då.. alltså.. det betyder rätt mycket x)
Sen det här med nervositeten.. klart jag kommer ha den mycket vid presentationer men alltså.. saker som jag brukade vara riktigt nervös för och trodde jag skulle vara nevös för är jag inte och jag antar att det beror på att jag känner att det inte är lönt eller något :P.. förstår ni vad jag menar? Alltså om jag skulle ha varit nervös för alla de sakerna som jag vanligtvis skulle ha varit nervös för så skulle jag ha varit ett nervvrak för fan! :P

Tysk-lektionen gick förresten bra! Jag fick översätta lite på egen hand med de andra gjorde annat.
Efter lektionen gick jag upp till sporthallen. Men läraren kom inte så alla gick hem, inklusive jag. 2h senare började religionen. jag gjorde inget annat än ritade i min kalender under hela lektionen :P för jag fattade typ ingenting.. hehe.

Efter skolan cyklade jag hem och när jag kom hem åt jag pasta och en tomatgryta med Lenni och Birte.. gotti, gott! :)
Sen gick jag upp på rummet, satte mig vid min trofasta dator, haha och ja.. sen kom Nora och hälsade på, berättade att hon kom och hämta mig senare, osv.
Klockan tio i sex mötte jag Nora igen och vi cyklade till dansen. Krånglig väg!!!
Jag tittade bara på dansen idag hade jag bestämt mig för och ja.. haha! jag ska nog börja ;P Väldigt lustig kurs dock, men jag går dit för att ha kul :)

Cyklade sen hem med Nora igen och sen satte jag mig och åt igen, hihi. Sen hämtade jag min dator, visade min blogg och lite annat för Kai und Birte! :) Mamma, de gillade också mina bilder, haha! ;P

Ne nu ska jag pysa. SOVMORGON IMORGON!!! YIHAAAAAAA.

God natt <3

Amanda

Kommentarer
Postat av: frida

allt bra? (:

2010-09-09 @ 08:46:51
URL: http://ftob.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Hejsan Hoppasn hoppas allt är bra med dig? :)

Jag förstår verkligen din känsla. Att stå upp och redovisa eller presentera sig för en hel klass som man inte vet något om är inte det roligaste om man inte tycker om att stå in för en hel klass, och du klarar det! Skit bra Amanda! Man blir verkligen glad och stolt över sig själv och det ska du vara, det är ett framsteg som man gjort helt själv :)



Instämmer med det andra jätte fina bilder :)

Hoppas att du verkligen njuter av detta året och och att du tar vara på det. Du ska ha det super bäst :D Vi kan ju alltid höres på facebook :)

Puss o kram på daj

2010-09-10 @ 09:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback