Tillbaka till startsidan

1. April 2011 - Deutschland

Gjorde vid mig idag, gick ner och åt frukost och fick lite sällskap av Birte och Lenni, eftersom jag var tidigt nere och de var fortfarande kvar. Lenni gick i alla fall och borstade tänderna och sen kommer han snabbt tillbaks och säger med tandborsten i munnen: "titta, där är en kantig boll" och pekar mot fönstret. Jag vänder snabbt huvudet.
APRIL APRIL!... ahhhhh! haha. Han kunde inte ens vänta med att bosta klart tänderna för att säga det. När man var mindre så var 1 april så himla "skoj" på något sätt, nu är det typ en vanlig dag egentligen och när man då är i närheten av en mindre så märker man att de "roliga" dagarna fortfarande finns kvar, och det är lite sött.

Idag trodde jag det skulle bli jättefint väder så tog på mig ett par strumpebyxor, jeansshorts, en t-shirt och en tunnare cardigan. Gissa vem som fick sitta och frysa i skolan förut Leah som var sjuk? Jo.. jag. Kunde man aldrig tro va?

För övrigt så var skoldagen rätt blä. Jag har sådan himla träningsvärk sedan igår, så det är rent sjukt. Har inprincip ont överallt, så det var bara allmänt jobbigt. Vi fick förresten tillbaks våra prov på biologin. Haha, jag fick en 5+. Skitbra :) :) ! haha, nej det är det inte. 6 är typ det sämsta man kan få, och det fick i alla fall en i klassen, så jag var inte sämst, wohooo. Men ja, helt ärligt, jag kan ingenting om nervsystem, blodomlot, koffeinkick, osv på svenska, så lite svårt på tyska då kan man ju tycka.. he-he.. Kan tilllägga också att jag är inte ledsen över det eller så, ifall ni tror det. Jag bryr mig faktiskt inte. Jag gjorde provet, jag gjorde mitt bästa och jag fick iaf 11 poäng och det är i alla fall poäng och det räcker för mig, under mitt år här. Jag sattsar inte allt på skolan. Kan väl säga lite också att jag är inte jätteimponerad av deras skola här och därför tänker jag inte köra slut på mig för något som jag inte stödjer (alltså deras inlärning).
Kan dock säga att igår fick jag en 1:a till i konst. Så nu har jag 2st 1:or av 2st arbeten. Jag kör inte slut på mig i det ämnet heller egentligen - jag tycker bara det är kul att få sitta där med en läsk bredvid pappert och musik i öronen och bara få ha sin egen stund mitt i skoldagen.
T.ex. så inträffade något igår som gjorde mig upprörd och då skrev jag först två a4 sidor och läraren sa till mig med att jag skulle lyssna. Slutade skriva men log inte åt henne en enda gång som jag annars brukar göra. Trött på att le inför de jävla lärararna. De är inte mer värda än oss studenter så varför ska man behöva vara extra vänlig mot de när man är ledsen/upprör eller inte mår bra. Det tar bara extra energi och den om något vill jag inte lägga på de som jag inte bryr mig om.
Vad jag egentligen ville komma till var i alla fall att vi fick en ny uppgift igår och det var en redan färdigjord figur som vi skulle måla en bakgrund till. Figuren såg typ förstörd ut. Typ ansiktet var som scream-masken. Och det passade mig för läget väldigt bra, för jag ville skrika ut rätt mycket men kände att så mycket kom ivägen och blockerar väl mig själkv för att reagera utåt. Hur som helst så målade jag lite på den och man mår faktiskt bättre av att måla och av att skriva, så därefter så mådde jag redan lite bättre.

Hoppar nu tillbaks till skoldagen idag. Geografin. Jag förstod ingenting! De försökte förkalra för mig och jag förstod smådelar men inte sammanhanget och det är ju det som är det viktiga? att man förstår helheten.
Ja, ja. I slutet när vi skulle prata om det så väljer läraren för första gången av alla jvla gånger att jag ska berätta om vad det handlade om. JAG VET INTE!!!!!!! Varför denna gånger av alla gånger? dessutom så måste jag bara fråga mig, han hörde att de försökte förklara för mig tidigare, osv. Och han måste ha sett och hört på mig att jag tyckte det var svårt, varför ska han då vara så elak och pressa ut mig inför massa folk. För vet ni vad? det var press! Det är så jävla typiskt tyska lärare. Där får de chansen att mala sig. Ahhhh, jag blir så jävla arg!!!!!!
Jag sa minst 10ggr att jag inte fattade men ändå lät han inte mig vara. Och sen när jag då t.ex. säger ett  lagom svårt ord så rättar han till mig. ATT HAN ORKAR?! jävla svin. Han kan ju åka till Sverige vet jag och se hur jävla lätt det är att förstå det vi pratade om idag på svenska.
Nej min dag hade varit bra hittintills om den läraren hade kunnat bete sig som en normal och respektfull människa.

Idag ska jag i alla fall vara med Johanna. Hoppas min dag blir bättre. Cyklade förresten för första gången detta året till skolan! woho! Hade dessutom följe med Jule och Nora.
Det var fint att äntligen kunna cykla.
Har hört att det ska bli varmt imorgon så jag hoppas då på sol med så att det inte bara blir varmt men molningt!

jaja, vi hörs!
Ha det bra. Hejdå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback