Tillbaka till startsidan

19. April 2011 - Deutschland

Grattis Philip! :))

Igår var en skitbra dag! Natten var inte så rolig för jag höll på att bli störd i huvudet, visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen men ändå så kände jag mig lagom utvilad på morgonen så jag gick till skolan i alla fall.
De två sista lektionerna blev inställda så hade bara relgion sedan åkte jag in till stan med Jule!
Så skojigt det var! Min bästa shoppingtur här i Hamburg.
Jag köpte 2 klänningar, 1 skjorta med slips till, blå skosnören, ett par jeans (som ska slängas igen, haha) och ett par andra byxor som nu är mina favoriter i garderoben eftersom de är så bekväma och våriga/sommriga.
Anledningen till varför jag slänger jeansen var för att dem var en chansning. De kostade 2 euro - 20kr, inne på weekday och det var egentligen inget speciellt med de. Anade att stl möjligt skulle vara för liten men tänkte att jag kanske kunde bli modern och se om jag passa i hög midja, om inte så synd. Problemet var väl kanske inte att de var rätt tajta trots hög midja.. utan gylfen var totalt i sönder. Tur man märkte det tidigare.... ah! Jaja, hur som helst så var det fruktansvärt bekväma i jeanstyget, så lite synd ändå, men eftersom det var rea-vara så går det ju inte att byta.
Efter stan så var det kör-genrep. I början så sprack min röst i ett hela tiden, haha! Sen så gjorde man lite fel hit och dit och lika så Jule B, så det var rätt kul eftersom man fick sig några skratt.
Därefter så stoppade jag i mig jordgubbarna och ananaserna som jag köpte och jag antar att de är rätt kraftiga i smaken de där frukterna för guuuud vad ont jag fick i halsen av de, hehe..
Sen att tillägga, väskan jag fick av Christopher (den lilla) följer inte med hem till Sverige. Den har blivit utsatt för en hel del så det känns inte värt att ta med en väska med massa hål i, som har massa smulor och "skräp" i botten som inte vill ut och nu även har blivit enormt klibrig tack vare jordgubbs- och ananassaften igår. Mysigt.

I natt var det värre än förra natten. Jag kände mig också yr och nästan illamående och undrade ifall jag hade tagit för mycket salva (sådan med ekalyptus för att kunna andas bättre). Vred och vände på mig, stup i ett. Måste nog fan ha fått feber med eller något för jag höll på att kollapsa av värmen. Snöt mig gjorde jag gång på gång. Kände av en ohärlig huvudvärk som fortfarande är kvar i form av ett tryck mitt på hjässan och på höger sidan.
Konstigt med är också att mina ögon har runnit och i natt när jag sen behövde gå på toa så såg jag mig i spegeln och jag vet inte om det var att jag helt enkelt bara var sjukt trött eller om något annat var fel men jag var typ rödflammig i huvudet och mina ögon var då typ vattninga och rödsprängda. Söta jag där..
Nej fy fan, jag orkar inte denna förkylning mer. Liksom det går "okej" på dagarna men på nätterna... puh!
Tur är att jag med bara har en lektion idag eftersom morgonlektionen blev inställd och emellan första och sista lektionen så har jag aldrig någon.

Ska ta och äta något nu och duscha.
Hejdå.

Booh, märkte precis hur härligt hes jag är. Skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback