Tillbaka till startsidan

20. April 2011 - Deutschland

Sov så himla gott inatt och vaknade till en dum väckarklocka men ett fint väder. Hoppade in i duschen och var lite seg så fick stressa lite därefter. Valde i alla fall att ta bussen till skolan idag, trots det fina vädert, men eftersom jag var sent ute så skulle det betyda att jag skulle behöva kämpa mig upp för kullarna i världens fart och eftersom min tanke är att bli på bättringsväg så var det inte mitt första val med cykeln idag.
När jag kommer fram till skolan så ser jag att det är rent tomt där vi ska vara och det är bara några minuter kvar innan klockan ringer så jag började snabbt vela lite men ser då Leah komma emot mig! *Puh*
Fast då kommer ett snabbt problem - ett lite värre ett. "Oh idag har vi prov".
- URSÄKTA, vad sa du??
Helvete alltså, jag har vetat om det hela tiden ju, men glömde fan bara bort det sådär. Det var verkligen helt väck från hon sa det, då slog det mig. Så pass när vi strax skulle börja. Ja, ja. Hon berättade lite snabbt om vad det handlade om och sen när jag väl ska skriva provet så behövde man typ knappt veta någonting om det som stod i boken.. i alla fall inte om man är "utbytesstudent", hihi. Då kan man lätt skylla på att orden är svåra, hehe.. men det är de med.
Nå ja, helt jävla hopplös var jag inte ändå vill jag säga, men det stämmer inte egentligen. Som sagt så la jag ner all kraft igår på min bild till estetisk presentation och satt och tänkte för mig själv att förra gången jag la ner flera timmar på ett projekt så i sista minuten så blev lektionen dagen efter inställd, skulle inte förvåna mig om det blev så igen.
Så vad tror ni gott folk? Blev den inställd? Ja, jo. Den blev ju det.
Sammanfattning var alltså att jag la ner timmar på ett arbete som inte ens behövde vara klart tills idag istället för att plugga på ett prov som skulle skrivas idag. Snacka om förvrängt.

Hade alltså åter igen endast 90min lektion idag sen tog jag bussen hem efter att ha följt med Jule in en snabbrunda i aulan för att checka inför ikväll.
Väl hemma så slog jag mig ner vid datorn litegrann först, trots det fina vädret.. men jag hade ingen lust bara. Därefter satte jag mig och plugga lite tyska, sen blev det mat och sen fortsatte jag med tyskan.
Kände efter ett tag mig rent matt. Typ som musten bara försvann helt ur mig och kände att nej, jag går och lägger mig i sängen. Vill dock inte sova för då kommer jag inte upp tills lite över 4, då jag måste packa ner lite saker och ta cyklen och cykla iväg till Jule, där ett par tjejor och jag sa fixa till oss inför ikväll, då det är Körkonsert!!
O, cepe! Jag har glömt att ladda kameran! Får se om den hinner bli färdigladdad tills dess. Hoppas!

Btw.. uppdatering på min röst. Det går knappt att göra sådana tysta ljud för då bryts rösten och det låter bara som man säger a, å, ä, o, mä, e, eller något liknande.

Nu ska jag nysa vidare. Ha en fin dag! Har hört att vädret åtminstonde här håller i sig tills på lördag. Wiho!


en bild från Yfu träffen i lördags.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till på konserten fina vän :D

2011-04-20 @ 19:12:06
URL: http://qazm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback