Tillbaka till startsidan

3. April 2011 - Deutschland

Igår var en sådan himlaaaa fin dag alltså, så det är rent sjuuukt för att vara den 2 april!!
Jag satt ute i linne och leggins och svettades som faon, kunde likabra ha lagt mig i bikini och jag skojar inte, för det var över 20grader och rätt vindstilla - åtminstånde hela förmiddagen, lunchen och en bit in på eftermiddagen.
Jag hade i bakhuvudet vad mamma har sagt till mig - att vårsolen är starkast och att man bränner sig lättast då men tänkte att det nog inte skulle vara så farligt. he-he, jag blev röd på armarna och i urringningen eftersom det var i solen hela tiden.
Vad gjorde man en dag som denna då?
Jag åt frukost ute, pratade med Kai och Birte över hemresan eftersom jag fick brev ifrån YFU angående resan till Yes. Stod att det var dags att fixa med hemresan nu, så mamma och pappa vi får skypa en dag snart och se till och fixa det, men Robin får vara med då också för han har ju en del i hemresan där.
Erhm... ja, sen spelade jag frisbey med Lenni och gungade.
Gick sedan och la mig i solen och läste cosmopolitan som Emelie skickade (TACK <3) och som kom med posten på morgonen.
La inprincip i solen hela dagen, sen gick jag upp och fixade med kläderna i mitt rum samtidigt som jag lyssnade på musik och hade fönstert öppet. Wohi, härliga "sommar".
Därefter kom farmorn på besök med en väninna och då gick jag ner och sällskapade litegrann. I slutet av deras besök kollade vi på bilder ifrån Amerika som de hade tagit när de besökte min värdsyster.
En liten olycka inträffade med, med Lenni - han trillade in i buskarna när han spelade fotboll och fick en stor spåga in i benet som satte sig på ett sådant sätt att den inte ville ut. De försökte med alla knep i ca 45 min tills de bestämde sig för att åka till sjukhuset och ta väck den. Han fick ett stort plåster men ingen godisbit därefter som de lovade, för de glömde de bort, haha. Stackare! Fast han märke i för sig inte heller det.

På kvällen la vi alla utmattade på soffan... eller ja, jag och Birte. Lenni var halvsittandes och Kai satt vid datorn och informerade världen (på facebook till Jorun och Janne) över Lennis olycka.

Idag ser vädert inte lika mysigt ut :( ser väldigt grått ut bakom mina gardiner.
Hur som helst så åker jag idag och kollar på bio - gonmero und Julia (tror jag den hete) med några andra utbytesstudenter. Ser framemot det.

Förresten så glömde jag att skriva om hur bion var som jag kollade med Johanna i fredags. Den var jävligt rolig faktiskt! Handlade om en turkisk familj som flyttade till tyskland och inte kunde språket och då massa problem som uppkom. Synd att den var tysk för annars hade jag rått er till att gå och se den!
För övrigt så tycker jag också om Johanna, det blir inte så stelt med henne någon gång trots att det var första gången vi träffade varandra utanför skolan. Antar att det är för att vi har en hel del gemensamt också när det kommer till hur man har tänkt och upplevt sitt utbytes(halv)år.

Nu börjar jag bli hungrig, så ska ner snart och äta frukost med Lennart. De andra har precis åkt iväg till Kiel för att ha visning på huset som de äger.
Ha en bra dag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

du låter mycket gladare när du skriver nu än du gjort den senaste tiden. Tror nog det beror lite på vädret med faktiskt :o. mörkt och dystert gör en dyster. hur känns det att papperna har kommit? nervöst? :)

2011-04-04 @ 23:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback