Tillbaka till startsidan

6. April 2011 - Deutschland

Min 250 dag i Tyskland idag. Dessutom så har t.om. nedräkningen från 3 månader börjat eftersom det igår var exakt 3 månader kvar, men nu är det 2 månader och massa dagar kvar istället (orkar inte räkna ut hur många).
Pratade med Annika tidigare i telefon och vi kunde båda konstatera att vi inte direkt har hemlängtan utan vi ser bara framemot att komma hem igen.
Kom dessutom på mig själv imorse (som så många andra gånger) att jag gick och log när jag tänkte på mitt liv i Sverige. Vet ni.. så som man gör när man tänker på en speciell person.
Sen kommer dock känslan av att nu får jag sluta tänka på det för annars kommer jag in på för "djupa" grejor som kommer framkalla hemlängtan. Vad jag tänker på vet jag inte direkt, det kan helt plötsligt förskjutas flera år tillbaks, till bara någon normal dag som man kommer ihåg lite extra. Då ler jag.
Den känslan kan jag faktiskt få över Tyskland ibland med.. t.ex. så har jag en väg som sätter igång tankar och det är vägen till bussen, när jag är på väg till skolan på morgonen.. då kommer känslor som hur det var i höstas och vintras när jag gick på samma väg. Hur mina tankar och känslor gick då och vad jag gick kläd i eller vad jag "gjorde". T.ex. så började jag ett tag lyssna på radio genom mobilen.

Till en annan grej. Jule kom hem idag vid halv åtta, efter 3 månader i Costa rica. Lagom brun nu den dära.. *avundsjuk*. Har inte pratat med henne än, men jag ser henne förhoppningsvis i skolan imorgon. Har även köpt en lite present till henne eftersom hon har fyllt år. Köpte en piercing till hennes tragus, eftersom hon med har piercat sig där i höstas.

Slutligen måste jag bara säga att jag har suttit och pluggat tysk grammatik i 2,5 timme idag. *POH!* det lönade sig faktiskt med, för jag börjar haja det lite bättre nu... med det säger jag inte att jag kommer att prata perfekt tyska imorgon, utan bara att jag har tagit ett litet steg in i grammatikförståelsen. Och ni vet... prata, skriva, läsa och förstå skiljer sig rätt rejält.

Nej nu ska jag dra här ifrån. Hoppas ni har haft en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback